להמריא כשהמחיר נוחת: כך תדעו מתי כדאי להזמין כרטיס טיסה

מתכננים לטוס? אפליקציית "הופר" נותנת תחזית לגבי התנודות הצפויות במחיר הטיסה ליעד שאתם חושקים בו - וממליצה מתי הכי כדאי לבצע את ההזמנה

הופר בזכות הביג דאטה / צילומי מסך
הופר בזכות הביג דאטה / צילומי מסך

אין דבר שאנשים עובדים, כאן ובכל מקום, אוהבים לעשות במהלך השבוע יותר מאשר לתכנן את סוף השבוע שלהם - או טוב מכך: את חופשת החלומות שלהם, רחוק-רחוק. זו הסיבה, למשל, שידוע שלהזמין טיסות יקר במיוחד בימים ראשון (כאשר המשפחה האמריקאית כולה בבית ומתכננת חופשות) ושני (כאשר הם חוזרים למשרד, ודיכאון תחילת השבוע נוחת עליהם ושולח אותם לאתרי הנסיעות כדי להיאחז בחלום החופשה על אי טרופי).

במשך שנים הייתה האמונה הרווחת בארה"ב שהכי טוב לקנות טיסות בימי שלישי בשבוע - שכן אז "דיכאון יום שני" עבר, וחברות התעופה מתמודדות עם יום עבודה רגיל ומשעמם שבו רוב האנשים שקועים בהתמודדות עם משימות יומיומיות מכדי לתכנן טיסות וחופשות.

כעת מתברר שזה לא נכון. אפליקציית "הופר", הצוברת תאוצה לאחרונה, משתמשת בכמות מטורפת של מידע על טיסות ואתרי הזמנות בכל רחבי העולם כדי להסיק ספציפית, עבור כל קו טיסה ויעד, מהם התאריכים הטובים ביותר להזמין טיסה - אבל גם לחזות מה יהיו השינויים הצפויים במחיר של כל קו וקו. כתוצאה מהעבודה המחקרית הענפה, האפליקציה יודעת לחזות ולייעץ אם כדאי לרכוש את הטיסה, להמתין או לשקול תאריך אחר.

על-פי המחקר שביצעו שם לאחרונה, אגב, יום שלישי אכן מציע הנחה של כ-6% ביחס ליום שני או ראשון לאותם הקווים - אך רק עבור מי שממהרים להזמין בדיוק בחצות (שעון ארה"ב), כאשר המחירים מתעדכנים. להבדיל - יום חמישי מציג הנחה כמעט כפולה, בעיקר על טיסות בינלאומיות ובחלק מהקווים הפנימיים בתוך ארה"ב. ימי שישי ושבת גם מציעים לפעמים דילים מפתיעים - בעיקר על קווים שבהם חברות התעופה מבקשות למלא את המטוסים במהירות, אך ככלל: יום חמישי הוא הבטוח ביותר להזמנת כרטיסי טיסה.

את השינוי בדפוסי ההזמנה וההנחות מסבירים ב"הופר"? בעובדה שפעם היו אלה מנהלי שיווק אנושיים בחברות התעופה שניסו למלא את המכסה השבועית שלהם, ונהגו לאחר מבול ההזמנות של ימי ראשון ושני להציג מחירים אטרקטיביים ביום שלישי כדי להתחיל את שבוע העבודה ברגל ימין. היום, לעומת זאת, מערכות ממוחשבות של היצע וביקוש מבצעות את שינויי המחירים, ולכן התנודות מפתיעות יותר.

כאן בדיוק נכנסת לתמונה האפליקציה המבטיחה שלהם: הממשק הנוח של "הופר" מציע מידע מדויק ועדכני לצורך הזמנה מיידית, שמייעץ כמה "תזוזה" לכל כיוון בתאריכים תשנה את מחיר הכרטיס - אך מעל הכול, תחזית מאוד מדויקת ומקיפה באשר לתנודות הצפויות במחיר לאורך זמן והמלצה מתי בדיוק להזמין. האפליקציה מאפשרת גם לעקוב אחר מסלולים ויעדים ספציפיים כדי לוודא שאתם רוכשים את הכרטיס הנכון, במחיר הנכון ובזמן הנכון.

במבחני השוואה שנערכו לאחרונה הצליחה "הופר" להביס את המתחרים הגדולים שלה - קיאק, היפמאנק ואקספדיה - ביכולת החיזוי של שינויי מחיר, מה שהפך אותה ליקירת חובבי הטיסות בארה"ב.