מטומי דיווחה על עלייה של 15% בהכנסות; המניה עולה ב-10%

חברת הפרסום הדיגיטלי נסחרה היום בשווי של 480 מיליון שקל המניה ירדה בכ-14% מאז שהחברה הצטרפה לבורסת תל אביב בפברואר 2016

גיא נירפז / צילומים: גייסון הנרי
גיא נירפז / צילומים: גייסון הנרי

מניית חברת הפרסום הדיגיטלי מטומי  נסחרה היום בעלייה של כ-10%, לאחר שהחברה פרסמה תוצאות מקדמיות משופרות למחצית הראשונה של 2017. מטומי דיווחה כי רשמה במחצית הראשונה של השנה הכנסות בטווח של 140-144 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 13%-16% בהשוואה להכנסותיה בתקופה המקבילה אשתקד.

עוד דיווחה מטומי כי הרווח התפעולי התזרימי המתואם שלה (Adjusted EBITDA) הסתכם במחצית הראשונה של 2017 ב-9.0-9.5 מיליון דולר, וזאת בהשוואה ל-5.7 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2016 (צמיחה של 58%-67%). במטומי הסבירו כי מדובר ברווח תפעולי שאינו כולל פחת, הפחתות, והוצאות על אופציות למנהלים ולעובדים.

מטומי נסחרה היום בבורסה לפי שווי של כ-480 מיליון שקל. גם לאחר העלייה היום משקפת מנייתה תשואות שליליות של כ-4% מתחילת 2017 ושל כ-14% מאז שהחברה נרשמה למסחר בתל אביב בפברואר 2016.

קיצוץ חד במספר העובדים

לפני ימים אחדים דיווחה מטומי כי תמכור חלק מפעילויותיה בתמורה לסכום של עד 11 מיליון דולר במזומן. הרוכשת בעסקה היא אחת משותפותיה העסקיות של מטומי - חברת קריאייטיב קליקס ההולנדית. במסגרת העסקה יעברו כ-60 מעובדי מטומי לעבוד בחברה הרוכשת.

מטומי הסבירה באותה עת כי הפעילויות שנמכרות אינן בליבת עסקיה, והן יסייעו בתהליך ההתייעלות שעוברת החברה, אשר במסגרתו יקוצץ מספר עובדיה מכ-450 בסוף 2016 לכ-300 בלבד בסוף 2017.

כחלק מאסטרטגיית המיקוד החדשה, יצאה מטומי ממגוון פעילויות שאינן עוד בליבת האסטרטגיה ארוכת הטווח שלה. המיקוד החדש של החברה הוא בפעילויות של פרסום פרוגרמטי במובייל ובווידאו, דומיין מונטיזיישן ואימייל. את המיקוד המחודש מוביל כעת המנכ"ל הטרי, שגיא נירי, שמונה לתפקידו לפני כשלושה חודשים בעקבות לחץ שהפעילה קרן ברוש להחלפת המנכ"ל הקודם, עופר דרוקר.

עד למינויו לתפקיד המנכ"ל שימש נירי בתפקיד סמנכ"ל הכספים והתפעול של מטומי, בשעה שבראש הנהלת החברה עמד אז מייסד החברה, דרוקר. נירי מסר היום כי הוא שמח לראות שהפעולות שנוקטת החברה בשנה וחצי האחרונות, מתחילות לחלחל לתוצאות הכספיות. הוא הוסיף כי יישום התוכנית האסטרטגית של החברה משרה ביטחון לגבי ביצועיה גם במחצית השנייה של 2017.

עוד הדגישה הנהלת מטומי כי החברה מצפה לראות את מרבית התועלת מאסטרטגיית המיקוד החדשה ומכירת הפעילויות שאינן בתחומי הליבה שלה במחצית השנייה של 2017 וב-2018. כך למשל, מסרה החברה כי בנטרול התוצאות של הפעילויות שנמכרו, נרשמה צמיחה חדה עוד יותר ב-EBITDA המתואם למחצית הראשונה של 2017.

מניית מטומי מאז הרישום
 מניית מטומי מאז הרישום