בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות על רקע הפסגה באיטליה

ג'נט ילן מעידה היום בקונגרס ■ מפגש פסגה באיטליה בין מנהיגים מובילים כמו קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת עמנואל מקרון, ונשיא הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יאנקר

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה ננעלו היום (ד') בעליות שערים. ברקע, מפגש פסגה באיטליה בין מנהיגים מובילים כמו קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת עמנואל מקרון, ונשיא הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יאנקר. הבכירים צפויים לדבר בנשוא המלחמה בשחיתות בעסקים.

 

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד דיברה בכנס בקרואטיה על חוזקו של האיחוד האירופי גם אחרי הברקזיט, ואמרה כי "זה מרתק לראות מדינות באיחוד מחוזקות, קמות לתחייה מחדש וזוכות לעידוד הרשויות האירופאיות".

עונת הדוחות הכספיים לרבעון השני באירופה ממשיכה, והיום צפויות לדווח Barratt Developments, חברת JD Wetherspoon וכן Burberry - כולן בבורסת בריטניה. חברת Aker Solutions הנורבגית תדווח אף היא.

יו"ר הפד ג'נט ילן מעידה היום בקונגרס והיא צפויה להציג את עמדתה באשר למדיניות המוניטרית בתקופה הקרובה, כמו גם על טיפול הבנק במאזן שלו. עמדתה של ילן היא יונית יחסית באשר להעלאות ריבית, לעומת מושל הפד לייל בריינארד שאמר אתמול כי הבנק המרכזי יפעל "בקרוב מאוד".

בורסות אסיה נסחרו הבוקר במגמה מעורבת, ברקע הנעילה המעורבת בוול סטריט אמש והירידות בחוזים העתידיים שנרשמו מוקדם יותר. המשקיעים מעכלים עדיין את פרשת האימיילים של דונלד טראמפ ג'וניור שרומזים על התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות.

מדד המחירים היפני של העסקים עלה בחודש יוני ב-2.1% במונחים שנתיים, בהתאם להערכות אנליסטים. המדד בוחן את המחירים שגובים העסקים זה מזה עבור סחורות ושירותים. 

אתמול נחשף, כי דונלד טראמפ ג'וניור, אחד מבניו של נשיא ארה"ב, ובכירים אחרים במטה הבחירות של המועמד טראמפ, לרבות ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא המיועד ועתה יועץ בכיר בבית-הלבן, נפגשו אשתקד, במהלך מסע הבחירות לנשיאות, עם עורכת-דין רוסיה בעלת קשרים לקרמלין, לאחר שלטראמפ הבן הובטח שיקבל ממנה מידע שלילי על הילארי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות. 

בוול סטריט אמש המדדים סגרו בין עלייה של 0.3% לירידה של 0.15% ברקע פתיחת עונת הדוחות לרבעון השני של 2017. מחירי הנפט עולים היום במסחר וחבית נסחרת סביב 45.8 דולר. בשוק ממשיכים להתחבט בשאלה האם פניו של הפדרל ריזרב להעלאת ריבית נוספת, שלישית במספר, עוד השנה.

מניית טושיבה   בלטה לחיוב ביפן ברקע התקדמות בשיחות עם ווסטרן דיגיטל למכירת עסקי שבבי הזיכרון של טושיבה.