אושר מיזוגן של חברת טכנולוגיית המים אמפסי וחברת RWL

במסגרת המיזוג תנפיק אמפסי מניות ל-RWL, ולאודר יזרים 20 מיליון דולר ויהפוך לבעל המניות הגדול בחברה הממוזגת, עם 33% מההון

רון לאודר / צילום: תמר מצפי
רון לאודר / צילום: תמר מצפי

בעלי המניות של חברת טכנולוגיית המים הישראלית הנסחרת בבורסה האוסטרלית, emefcy, אישרו את עסקת המיזוג של החברה עם RWL - חברה פרטית בבעלותו של איש העסקים רון לאודר. אסיפת בעלי המניות נערכה היום (ד') במלבורן, וההצעות הקשורות לעסקת המיזוג זכו לרוב גורף מצד בעלי המניות שהשתתפו בהצבעה.

אמפסי הודיעה לפני כחודשיים על המיזוג עם RWL, בעסקה שכוללת הנפקת מניות ללאודר והזרמה של כ-20 מיליון דולר לחברה על-ידי לאודר. לאחר השלמת העסקה, לאודר יחזיק בכ-33% מהחברה הממוזגת ויהיה בעל המניות הגדול. שמה של החברה הממוזגת יוחלף ל-Fluence, וגם נושא זה אושר היום באסיפת בעלי המניות. מחיר המניה בעסקה נקבע על 0.85 דולר אוסטרלי, והיום ירדה מניית אמפסי בבורסה ב-4%, בדיוק למחיר העסקה. שווי השוק הנוכחי של אמפסי עומד על 220 מיליון דולר אוסטרלי, שהם כ-168 מיליון דולר אמריקאי.

אמפסי נוסדה בשנת 2008 על-ידי איתן לוי (מנכ"ל החברה) ורונן שכטר. החברה פיתחה פתרון לטיפול בשפכים באיכות גבוהה ובצריכת אנרגיה נמוכה יחסית, ובסוף 2015 הפכה לחברה ציבורית כשמוזגה לשלד בורסאי אוסטרלי וגייסה כמה מיליוני דולרים. מאז המיזוג לשלד, מניית אמפסי זינקה ב-325%, אך מאז השיא שרשמה המניה באוקטובר האחרון, היא נחלשה בכ-24%.

מכירות של מעל 90 מיליון דולר

העסקה אמורה לסייע לאמפסי להתרחב בשווקים נוספים, משום ש-RWL כבר פרוסה בשווקים רבים ויש לה יכולות ביצוע מוכחות. מהכיוון השני, אמפסי תתרום ל-RWL יכולות בתחום המו"פ והחדשנות וחשיפה לשוק הסיני, בו אמפסי מתמקדת בשנים האחרונות. לפי דיווחיה של אמפסי בעבר, החברה הממוזגת תציג השנה הכנסת של מעל 90 מיליון דולר ותעסיק כ-300 עובדים, כשליש מהם בישראל.