פרויקט הנדל"ן של פייסבוק: תבנה שכונה של דיור בר-השגה

פייסבוק תחל בקרוב בבניית קמפוס חדש שייקרא "קמפוס ערבה" ■ מלבד שטחי משרדים, הוא יכלול 1,500 דירות, שרובן יספקו לעובדי החברה מגורים סמוכים למשרד, ובכך לא יעמיסו על הכבישים ■ צפו בווידאו

פייסבוק נדל"ן צילום: KTYG Group
פייסבוק נדל"ן צילום: KTYG Group

לאחר שגוגל השלימה הזמנה לרכישת 300 דירות מחברת הנדל"ן Factory OS, כעת גם פייסבוק מצטרפת לטרנד.

פייסבוק תשכיר 225 דירות צמוד למשרדים שלה במחירים ברי-השגה. הדיור בר-ההשגה הוא חלק מניסיון של פייסבוק לספק מענה לביקורת שנמתחת עליה, כמו גם על חברות אחרות בעמק הסיליקון.

לפי תושבי ערים שונות בעמק, החברות הגדולות מביאות עובדים בעלי שכר גבוה לערים וכך מעלות את מחירי הדיור וגורמות לתושבים הוותיקים למצוקה כלכלית ולמעבר לטובת דיור באיכות ירודה שהופך לשיכוני עוני. כמו כן, מתלוננים תושבי העמק שאינם עובדים בהיי-טק שהחברות מזיקות לאזור בכך שהן מספקות לעובדיהן הסעות פרטיות לעבודה, שמוסיפות המוני אוטובוסי ספיישל לכבישים וגורמות לפקקים.

הפרויקט של פייסבוק כולל תיקונים, לפחות חלקיים, לכל הביקורת: החברה תרחיב את המשרדים הראשיים שלה בעיר מנלו פארק בקליפורניה עם קמפוס חדש שייקרא "קמפוס ערבה". מלבד שטח משרדים, הוא יכלול 1,500 דירות. רובן יספקו לעובדי החברה מגורים סמוכים למשרד, כך שלא יעמיסו על הכבישים, ו-15% מהדירות יוקצו להשכרה במחירים זולים יחסית לתושבי האזור שאינם עובדים בחברה.

כמו כן, יכלול הקמפוס החדש שטחי מסחר בשטח של 11,600 מ"ר, שבהם יהיו בין היתר מכולת, בית מרקחת, בית מלון ועוד. בהודעת החברה נאמר כי היא חפצה ליצור "מרכז שכונתי המספק שירותים קהילתיים נצרכים". התוכניות לקמפוס החדש יוגשו במהלך החודש, צפויים להיות מאושרים על ידי הרשות המוניציפלית תוך שנתיים והשלב הראשון של הקמפוס צפוי להיחנך ב-2021.