מגמה מעורבת בסיום המסחר באירופה; דיימלר ריכזה עניין

מגמה חיובית בוול סטריט ■ המכס הסיני: היקף הסחר בין המדינה לצפון קוריאה רשם עלייה של 10.5% במחצית הראשונה של השנה ■ קנצלרית גרמניה ונשיא צרפת ייפגשו בפריז

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

מגמה מעורבת נרשמה היום (ה') בבורסות אירופה, על רקע המגמה החיובית שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט, מגמה שנמשכת גם היום.

 

יו"רית הפדרל ריזרב ג'נט ילן פתחה אתמול בעדותה בת היומיים בפני הקונגרס האמריקאי. ילן אמרה כי הכלכלה האמריקאית בריאה מספיק עבור העלאת שיעורי הריבית וצמצום מאזן האג"ח של הפד, למרות שקצב האינפלציה הנמוך עלול להותיר את הבנק המרכזי עם מרחב תמרון מצומצם.

יצרנית הרכב דיימלר  ריכזה עניין על רקע דיווחים כי מכרה מעל מיליון מכוניות עם סטיות בפליטת מזהמים.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל תצא לצרפת להיפגש עם הנשיא עמנואל מקרון. על פי דיווח בתקשורת הגרמנית, שרי האוצר של 2 המדינות יציגו תכנית לשיתוף פעולה בין הכלכלות המשמעותיות באירופה בנוגע למס החברות.

מגמה חיובית חתמה הבוקר את המסחר בבורסות אירופה, כשמדד הקוספי הדרום קוריאני העפיל לשיא חדש, בין היתר לאחר שהבנק המרכזי במדינה הותיר את הריבית ללא שינוי בשיעור של 1.25%.

 

המכס הסיני דיווח היום כי היקף הסחר בין המדינה לצפון קוריאה רשם עלייה של 10.5% במחצית הראשונה של השנה. הייבוא מהמדינה המבודדת נפל ב-13.2% ל-880 מיליון דולר, אך מאידך הייצוא רשם זינוק של 29.1% והסתכם ב-1.67 מיליארד דולר לעומת המחצית המקבילה אשתקד.

יצרנית השבבים הדרום קוריאנית SK Hynix מעוניינת הרכישת נתח מחטיבת שבבי ה-NAND של תאגיד טושיבה  היפני, כך על פי דיווחים ברויטרס.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]