עליות בסיום בוול סטריט; מניות הפיננסים המשיכו בראלי

מחר: דוחות JP מורגן, וול פארגו וסיטיגרופ ■ ילן: מתווה העלאת הריבית יישמר ■ תביעות דמי האבטלה החדשות מעל התחזיות

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ה') בעליות בהמשך לעליות מאתמול. המסחר בבורסות אירופה הסתיים במגמה מעורבת, לאחר עליות שערים במסחר באסיה.

 

בגזרת הדוחות, היום לפני הפתיחה פרסמה חברת התעופה האמריקאית דלתא איירליינס  את תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השני, שפספסו את תחזיות הרווח. מחר (ו') יפורסמו דוחות של מספר ענקיות בנקאות אמריקאיים: JP מורגן , וולס פארגו  ו-סיטיגרופ .

יו"ר הפדרל ריזרב ג'נט ילן פתחה אתמול בעדותה בת היומיים בפני הקונגרס האמריקאי. ילן אמרה כי הכלכלה האמריקאית בריאה מספיק עבור העלאת שיעורי הריבית וצמצום מאזן האג"ח של הפד, למרות שקצב האינפלציה הנמוך עלול להותיר את הבנק המרכזי עם מרחב תמרון מצומצם. היום ילן לא הוסיפה הרבה על דבריה מאתמול להוציא אמירה ברורה מאליו לפיה העלאות הריבית יימשכו.

נתון המקרו המשמעותי של היום הוא תביעות דמי האבטלה החדשות שעמדו בשבוע החולף על 247 אלף לעומת התחזיות המוקדמות שצפו 245 אלף. למרות הנתון הגבוה הוא עדיין נמוך מהנתון של השבוע שעבר שהדאיג כשעמד על 250 אלף.

לפי דיווחים ראשוניים בעולם, טבע  עשויה למנות למנכ"ל את פסקל סוריו, המנהל כעת את חברת הפארמה אסטרה-זנקה . סוריו, 58, מונה לעמוד בראש החברה האנגלו-שווייצרית באוקטובר 2012. ווטרינר בהשכלתו, הוא שימש בעבר במספר תפקידים בחברות פארמה בולטות אחרות, בהן אוונטיס (שם היה סמנכ"ל תפעול של הפעילות האמריקאית של החברה, שהפכה מאוחר יותר לסאנופי-אוונטיס) ו-רוש (שם שימש כמנכ"ל חברת הבת ג'ננטק ומאוחר יותר כסמנכ"ל תפעול של החברה-האם).