משפחת גינדי: נזרים עד 12 מ' ש' במידת הצורך לגינדי השקעות

המגמה השלילית בימים האחרונים במסחר באג"ח ד' של גינדי, מיוחסת בעיקר לפעילות הקניון החדש TLV, שנבנה במתחם השוק הסיטוני בת"א

פרויקט גינדי TLV / צילום: איל יצהר
פרויקט גינדי TLV / צילום: איל יצהר

משפחת גינדי שידרה אתמול מסר מרגיע למחזיקי האג"ח של חברת גינדי השקעות הבורסאית, עם התחייבות להזרמה של עד 12 מיליון שקל במקרה הצורך כדי להתמודד עם החזר החוב, וזאת בהתאם להערכות המוקדמות בשוק.

מסר זה מגיע כתגובה לדרמה שהתחוללה במסחר בסדרת האג"ח של גינדי (ד') מוקדם יותר השבוע, שבאה לידי ביטוי במחזורי מסחר גדולים וירידות שערים חדות - אשר שיקפו עלייה ניכרת בחששות המשקיעים לגבי יכולתה של החברה לשרת את החזר החוב, בהיקף של 110 מיליון שקל.

מועד פדיון סדרת האג"ח, שאינה מדורגת והונפקה בספטמבר 2015, נקבע לעוד כשנה (תחילת יולי 2018), והתשואה עליה עמדה הבוקר, לאחר שבוע מסחר תנודתי, על כ-7.5%. זאת, אחרי שבמהלך השבוע הגיעה התשואה על האג"ח לרמה דו-ספרתית בעקבות המגמה השלילית שאפיינה את המסחר בה, אך תיקנה בהמשך.

במסגרת מצגת לבורסה שפרסמה גינדי אתמול בערב, ציינה החברה כי "במקרה וייווצרו פערים ביחס ליתר המקורות של החברה, כפי שהוצגו בדוח תזרים המזומנים החזוי עד לפירעון איגרות החוב של החברה, שכאמור בדוח תזרים המזומנים החזוי הם בהיקף של כ-12 מיליון שקל בשנת 2017, מסרו בעלי המניות של החברה כתב התחייבות שלפיו, למען הזהירות ולאור טובת החברה העומדת לנגד עיניהם, יבצעו הזרמת בעלים בדרך של הלוואה או השקעה בהון, בסך האמור ככל שהדבר יידרש". עוד הדגישו בגינדי כי "החברה מבהירה בזאת כי לא חל כל שינוי מהותי בהנחותיה העיקריות, העומדות בבסיס תזרים המזומנים החזוי של החברה".

גינדי צופה עלייה בתנועה בקניון

בתזרים, שצורף לדוחות הרבעון הראשון של גינדי, ציינו בחברה, בין השאר, כי הדרך לפירעון האג"ח בשנה הבאה היא באמצעות 120 מיליון שקל, שיתקבלו עד סוף יוני 2018 ממיחזור החוב הבכיר על קניון האופנה TLV והגדלתו, ותקבולים ממיחזור של אג"ח ד' וגיוס חוב חדש, בהתבסס על זכויות החברה בקניון, שכרגע משועבדות לטובת האג"ח.

את המגמה השלילית שהתחזקה בימים האחרונים באג"ח ד' של גינדי, שבאמצעותו נסחרת החברה בבורסה, ייחסו פעילים בשוק בעיקר לפעילותו של קניון TLV החדש של החברה בתל אביב, שנבנה כחלק מפרויקט השוק הסיטוני (או מתחם גינדי תל אביב). פרויקט זה, הממוקם במשולש הרחובות קרליבך, החשמונאים ודרך מנחם בגין שבתל אביב, כולל לצד הקניון גם כ-720 דירות וכ-55 דירות להשכרה ב-11 מגדלים.

גינדי השקעות, שנמצאת בשליטת האחים מנור, סתוית, טל וכפיר גינדי ומשפחותיהם, מחזיקה בכ-25% מהזכויות בפרויקט. שותפיה הם האחים משה גינדי (אביהם) ואחיו יגאל (כ-25%) וחברת רבוע כחול נדל"ן (כ-50%).

למצגת שפרסמה כעת גינדי היא מצרפת הערכות עתידיות לגבי תנועת המבקרים בקניון, ומעריכה ממוצע שבועי של כ-130 אלף מבקרים מעתה ועד תחילת 2018, שיגדל להיקף שבועי של כ-160 אלף מבקרים בשנה הבאה, יעמוד על כ-200 אלף מבקרים בשבוע ב-2021 ויגיע לכ-250 אלף מבקרים בשבוע ב-2024. לפי הנתונים, מפתיחתו במארס האחרון ביקרו בקניון כ-1.3 מיליון איש - על בסיס ממוצע של כ-100 אלף מבקרים בשבוע.

לגבי הפוטנציאל הגלום בו, מציינים בגינדי כי מדובר בקניון ראשון מסוגו, "המשלב מותגים מוכרים ומותגים חדשים, שלא נראו עד כה בישראל", וכי הוא תוכנן "באופן שבו החנויות גדולות והמעברים פתוחים ורחבים ומעגליים, ומייצרים חוויית קנייה ייחודית". עוד מציגים בגינדי כמה גורמי משיכה לקניון החדש, וכן את ההתפתחות האורבנית הצפויה באזור שתתמוך בו.

עוד הציגה גינדי את פעילות המגורים שלה, כשהיא צופה כי השלמתה של מסירת הדירות בפרויקט תתבצע עד סוף השנה. נוסף עליו הציגה גינדי שני פרויקטי פינוי-בינוי המתוכננים בגבעתיים וברמת השרון, וכן את פרויקט המגורים שבו היא שותפה בבוקרשט שברומניה.

בסיכום הרבעון הראשון של 2017 היו בקופתה של גינדי השקעות מזומנים בהיקף של 12 מיליון שקל, והונה העצמי הסתכם בכ-20 מיליון שקל, מול התחייבויות שוטפות של כ-78 מיליון שקל - עיקרן (71 מיליון שקל) לבנקים.