בראק אן.וי תוציא כ-65 מיליון אירו על בנייני דירות בגרמניה

החברה מתקדמת לקראת רכישה של בנייני דירות נוספים ב-65 מיליון אירו ■ הדירות שיירכשו מושכרות כיום בשיעור תפוסה של כ-92% ומניבות שכר דירה של כ-3 מיליון אירו בשנה

טדי שגיא / צילום: יוסי כהן
טדי שגיא / צילום: יוסי כהן

חברת הנדל"ן בראק אן וי  מתקדמת לקראת רכישה של בנייני דירות נוספים בגרמניה תמורת כ-65 מיליון אירו. מדובר בבניינים בעלי 802 יחידות דיור הממוקמים בשלוש ערים גדולות במדינה, מתוכן אחת שהיא גם בירה פדרלית.

הנכסים מתוכננים להירכש בשתי עסקאות שונות, כאשר באחת מהן חתמה הנהלת בראק אן.וי על הסכם בלעדיות עם המוכר, בעוד שבעסקה השניה היא מקיימת משא ומתן מתקדם עם המוכר. הסכם הבלעדיות שנחתם, יאפשר להנהלת בראק אן.וי לבצע בדיקת נאותות במשך שישה שבועות, כשבעקבותיה צפוי להיחתם ההסכם לרכישת הדירות.

מהנהלת בראק אן.וי נמסר היום כי הדירות שיירכשו מושכרות כיום בשיעור תפוסה של כ-92% ומניבות שכר דירה של כ-3 מיליון אירו בשנה (תשואה ברוטו של 4.6%). עם זאת, להערכת ההנהלה, קיים פוטנציאל משמעותי להעלאה של כ-30% בשכר הדירה הנגבה כיום באותן דירות.

עוד הדגישה החברה, כי בטווח הארוך יותר קיים פוטנציאל נוסף למכירה של דירות בודדות מתוך הבניינים שיירכשו, וזאת בזכות מיקום הנכסים ואיכותם. מתחילת השנה רכשה בראק אן.וי 658 יח"ד, הממוקמות בערים האנובר, אסן, לייפציג, ברמן ודיסלדורף, תמורת 57.4 מיליון אירו.

בראק אן.וי פועלת בשוק הנדל"ן של גרמניה ועסקיה מתחלקים בין פעילות מניבה של השכרת דירות ושטחים מסחריים, ובין פעילות של ייזום הקמה ומכירה של דירות למגורים. החברה מחזיקה כיום בבעלות על 11 אלף דירות להשכרה וכן ב-28 נכסים מסחריים בשטח כולל להשכרה של 334 אלף מ"ר.

בתחום הייזום לבנייה למגורים, בבעלות החברה 4 פרויקטים בעיר דיסלדורף ובאאכן עם כ-1,395 יח"ד בשלבי תכנון וביצוע בהיקף כספי של כ-640 מיליון אירו. עד כה מכרה החברה 628 יח"ד בשלבים א'-ד' בהיקף כספי של כ-287 מיליון אירו, בעוד שיעור ההכרה ברווחים משלבים אלה עומד על כ-65% בלבד. את הרבעון הראשון של 2017 סיימה החברה ברווח נקי של 22.6 מיליון אירו, בהמשך לרווח נקי של 76 מיליון אירו שרשמה ב-2016 כולה.

השליטה בבראק אן.וי עברה בחודש שעבר לידיו של איש העסקים טדי שגיא, שרכש אותה מידי שמעון וינטרוב, רונן פלד, דני טוקטלי וחברות שבשליטתם. בסה"כ רכש שגיא כ-44% ממניות בראק אן.וי (כ-40% בדילול מלא) עליהן שילם לבעלי השליטה הקודמים סכום של 1.09 מיליארד שקל (345 שקל למניה).

את השליטה בבראק אן.וי רכש שגיא בסיומו של מאבק שהתרחש בין וינטרוב ופלד, לבין המנכ"לים המשותפים של החברה, גל טננבאום ואופיר רחמים, על דרך ניהולה והתנהלותה. במאבק זה היתה ידם של המנהלים על העליונה, בעיקר בזכות תמיכה שקיבלו ממרבית הדירקטורים של החברה. עם זאת, קשה לראות את שגיא מסתפק במעמד שאינו מקנה לו שליטה ברורה על החברה ופעילותה. מעמד כזה ניתן לקבל דרך השגת רוב בדירקטוריון, או באמצעות רכישת הבעלות המלאה על החברה.

בעוד כשבועיים תתכנס אסיפת בעלי המניות של בראק אן.וי, לצורך מינוי דירקטורים חדשים לחברה ומינוי מחדש של חלק מהדירקטורים הנוכחיים. מהזימון לאסיפה עולה, כי בעלי המניות יתבקשו לאשר את מינויים מחדש של הדירקטור הבלתי תלוי רוברט ישראל, של הדירקטור החיצוני ברט ואן דן הובל, של הדירקטור אולריך טאפה שמשמש גם כמנהל חטיבת היזמות בחברה, וכן של הדירקטור אור לבקוביץ' שמונה לתפקידו בינואר האחרון בידי בעלי השליטה הקודמים.

כמו-כן, מבקשת החברה לצרף לדירקטוריון שלושה דירקטורים חדשים, את נועה שחם שמוגדרת כדירקטורית הבלתי תלויה, את עו"ד נועם שרון שמוגדר כמי שמספק שירותים לחברות מקבוצת טדי שגיא, וכן את לודמילה פופובה שגם היא אינה מוגדרת כבלתי תלויה. שלושת אלו אמורים לתפוס את מקומם של שני הדירקטורים הפורשים, נאנסיה קוטסו והיו"ר יאן ואן דר מיר.

עו"ד נועם שרון הוא שליווה את רכישת בראק אן.וי מטעמו של שגיא. בתגובה לשאלה על האפשרות ששגיא יבחר לנסות ולהחליף את המנכ"לים המשותפים של החברה, הבהיר שרון בשבוע שעבר כי ״התנהלו ומתנהלים דיונים בין נציגי קבוצת טדי שגיא לבין נושאי משרה בחברה בשורה של נושאים, הן מקצועיים והן פרסונליים. נכון למועד זה, לא התקבלו החלטות אצל מי מהצדדים״.