עליות בסיום בוול סטריט; טבע ירדה בכ-4%

נתוני המאקרו מצביעים על היחלשות בפעילות הכלכלית בארה"ב ■ דיווח בבלומברג שמנכ"ל אסטרה-זנקה לא עובר לטבע ■ סייברארק נפלה בכ-17%

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ו') בעליות שערים. מדד הדאו ג'ונס נסחר סביב רמות שיא. שלל נתוני מאקרו ודוחות כספיים התפרסמו היום. אתמול וול סטריט סגרה בעליות. 

 

בסיכום שבועי עד כה מדד הנאסד"ק רושם תשואה חיובית של 2%, מדד ה-S&P עלה כ-1% והדאו ג'ונס הוסיף עד כה 0.7% השבוע. השוק צבר עידוד מדברי היוניים של יו"ר הפדרל ריזרב ג'נט ילן שאמרה כי הכלכלה במצב טוב כדי לספוג המשך העלאות ריבית. 

בזירת המאקרו: מדד המחירים לצרכן נותר ללא שינוי לאחר שהתחזיות צפו שיעלהב-0.1% לאחר ירידה של 0.1% בחודש הקודם. מדד הליבה, שאינו כולל את מוצרי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.1% לאחר ציפייה לעלייה ב-0.2% לאחר עלייה של 0.1% בחודש הקודם.

המכירות הקמעונאיות ליוני ירדו ב-0.2% בעוד התחזיות היו לעליות של 0.1% לאחר ירידה של 0.3% במאי. המכירות בניכוי כלי רכב צפויות לעלות ב-0.2% לאחר ירידה של 0.3% בחודש מאי. 

התפוקה התעשייתית ליוני עלתה ב-0.4% בעוד התחזיות צפו עלייה של 0.3% לאחר קיפאון בחודש הקודם. ניצולת הייצור (Capacity utilization) עמדה על 76.6% בעוד התחזיות היו ל- 76.8% בהשוואה ל-76.6% בחודש הקודם.

המלאים העסקיים לחודש יולי צפויים להתפרסם באותה שעה ולהצביע על עלייה של 0.3% לאחר ירידה של 0.2% בחודש הקודם. 

סיטיגרופ  דיווח על התוצאות טובות מהתחזיות המוקדמות לרבעון השני של 2017, כמו גם JP מורגן , ובנק וולס פארגו  אכזב בתוצאות. 

אנליסטים צפו דוחות חלשים לבנקים שיפתחו עונת דוחות חלשה באופן כללי. הניצוץ דעך מהסקטור לאחר דעיכת תקוות המשקיעים לרפורמות מצידו של טראמפ בענף הבנקאות ולכלכלה בכלל. אנליסטים אחרים הזהירו כי אכזבה מדוחות הבנקים עלולה להשפיע על שוק המניות כולו. 

טבע המשיכה להיסחר על רקע השמועות למינוי פסקל סוריו, המנהל כעת את חברת הפארמה אסטרה-זנקה למנכ"ל החברה הישראלית. אולם לקראת סיום המסחר התפרסם דיווח בבלומברג לפיו השמועות על מעברו של מנכ"ל אסטרה-זנקה לטבע לא נכונות.