דיווח: "קצין מודיעין רוסי נכח בפגישה עם טראמפ ג'וניור‎"

ב-NBC דווח כי לוביסט רוסי-אמריקני, ששירת בצבא האדום, ליווה את עורכת הדין שלכאורה פעלה מטעם הקרמלין במהלך פגישתה בנו של נשיא ארה"ב

ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ / צילומים: רויטרס
ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ / צילומים: רויטרס

לוביסט רוסי-אמריקני, קצין מודיעין רוסי לשעבר שלפי גורמים אמריקניים עדיין קשור לקרמלין, נכח בפגישה בין דונלד טראמפ ג'וניור לעורכת הדין הרוסייה - כך דיווחה היום (ו') רשת NBC.

הקצין, רינת אח'מטשן, מכחיש כי הוא קשור כיום לסוכנויות המודיעין הרוסיות, ליווה את נטליה וסלניצקיה, במהלך השיחה שקיימה עם בנו של נשיא ארצות הברית ועם כמה ממקורביו ביוני אשתקד. הפגישה, שנחשפה השבוע בניו יורק טיימס, עומדת עתה במרכז חקירת קשרי מוסקבה ואנשי הקמפיין של טראמפ.

אותו לוביסט, לפי הדיווח, שירת בצבא האדום, והיגר לארצות הברית. וסלניצקיה, שמכחישה כי היא פעלה מטעם הקרמלין כפי שנכתב במיילים של טראמפ ג'וניור, אך הודתה כי בפגישה נכח מטעמה אדם אחד נוסף לפחות. בפגישה נכחו גם ג'ראד קושנר, חתנו של הנשיא ויועצו, וכן מנהל הקמפיין שלו לשעבר פול מאנפורט. טראמפ ג'וניור, קושנר ומאנפורט לא הגיבו לדיווח.

בצל חקירת הקשרים בין רוסיה לאנשי קמפיין טראמפ פורסם השבוע כי טראמפ ג'וניור נפגש לפני כשנה עם עורכת דין רוסייה לאחר שהובטח לו כי יש לה מידע מפליל הנוגע ליריבתו של אביו, הילרי קלינטון . בתכתובות מיילים שפרסם הבן אתמול נחשף כי הוא אמר: "לכלוך על קלינטון? אני אוהב את זה". היום דווח כי ועדת הסנאט לענייני משפט מתכוונת לזמן את טראמפ ג'וניור להעיד בנושא.

הנשיא עצמו מגן על מניעיו של בנו. "אני חושב שהתקשורת עשתה עניין גדול ממשהו שהרבה אנשים היו עושים", אמר היום במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז. "אני חושבת שזו פגישה שרוב האנשים בפוליטיקה היו מקיימים".

טראמפ ציין כי "הפגישה הייתה קצרה מאוד. היא נגמרה מהר מהר מאוד. לא קרה כלום בעקבות הפגישה. שום דבר". הוא הגן על בנו ואמר כי הוא "גבר צעיר ונהדר. הוא נפגש עם עורכת דין רוסייה, לא עורכת דין של הממשלה". לדבריו, "זה עניין סטנדרטי בפוליטיקה, זה סטנדרטי שכאשר יש להם את המידה ואתה לוקח את המידע. אני חושבת שמבחינה מעשית אנשים רבים היו מקיימים את הפגישה. זה נקרא חקר היריב האופוזיציוני שלך".