תמר פטרוליום: עד כה הוזרמו ביקושים של 200 מיליון דולר

עד כה הובטחו ביקושים של יותר מ-200 מיליון דולר מה שמבטיח את השלמת הנפקת הענק ■ הבוק יישאר פתוח לפחות עוד יומיים כדי לאפשר למשקיעים הזרים לרכוש עוד 100 מיליון דולר

הנפקת הענק של תמר מגיעה ליישורת האחרונה. עד כה הובטחו ביקושים של מעל 200 מיליון דולר שמהווים כ-60% מהחברה, נתון שמבטיח את השלמת ההנפקה.

בחברה מותירים את הבוק (BOOK) פתוח לעוד יום אחד כדי לאפשר למשקיעים הזרים להזרים ביקושים נוספים שמוערכים בכ-100 מיליון דולר.

בשלב זה עיקר הרוכשים הם משקיעים מוסדיים ישראלים שהזרימו כ-150 מיליון דולר וכ-50 מיליון דולר נוספים הגיעו מחו"ל. את ההנפקה בישראל מובילה חברת החיתום לידר הנפקות בניהולו של רנן כהן-אורגד ואת המכירה בחול מובילים: HSBC ו-JP מורגן.

בשל העובדה כי היום המשקיעים הזרים כמעט ואינם עובדים (בשל חופשת יום א') הפעילות שלהם בהנפקה דלילה אולם אינה אפסית. הפרייסינג של ההנפקה ממנה ייגזר מחיר ההנפקה ושוויה של תמר פטרוליום יקבע מחר בלילה, אז עוד יולכו המשקיעים הזרים לרכוש מניות.

שוויה של תמר פטרוליום ינוע בטווחים של 330 מיליון דולר עד 450 מיליון דולר ובשלב זה המחירים קרובים למחירי המינימום אולם עדיין מוקדם להעריך אם זה המחיר שייסגר בשל הפעילות הדלילה יחסית של הזרים.

כזכור, לפני כשבועיים נסגר שלב יוסי האג"ח של תמר פטרוליום, גיוס שנחשב לאחד הגדולים ביותר בשוק ההון המקומי. החברה ביקשה לגייס 2.5 מיליארד שקל והשלימה את הגיוס במהרה לאחר שהמוסדיים הזרימו ביקושים של 4.3 מיליארד שקל. שלב הנפקת המניות הוא קשה יותר ומתקיים בשיטה באמריקאית של הקצאה לא שוויונית. (לסיפור המלא)