מודיעין: סימני נפט בפרויקט בקליפורניה; המניה מזנקת בחדות

השותפות דיווחה היום כי הקידוח בו היא שותפה בפרויקט Mountain View בקליפורניה הגיע לעומק הסופי ■ ניתוח הממצאים והלוגים החשמליים מעלים כי קיימים סימנים להימצאות נפט בקידוח, ועל בסיס אליה מומלץ לבצע מבחני הפקה

נפט / צילום: רויטרס
נפט / צילום: רויטרס

שותפות מודיעין יהש  דיווחה היום (א') כי הקידוח בו היא שותפה בפרויקט Mountain View בקליפורניה הגיע לעומקו הסופי, ועל פי ניתוח הממצאים שנאספו תוך כדי קדיחה וניתוח בדיקת הלוגים החשמליים (הבודקת את תכונות הסלע והנוזלים המצויים בתוכו באמצעות מכשירי מדידה חשמליים), קיימים סימנים להימצאות נפט בקידוח. על בסיס ממצאים אלו, ממליץ מפעיל הקידוח לבצע מבחני הפקה על מנת לאמוד את קצבי ההפקה ואת גודל המאגר בקידוח.

"לפני התחלת ביצוע מבחני ההפקה בפועל, מודיעין צפויה למסור דיווח נוסף ובו פירוט על המועדים והאופן שבו יתבצעו מבחני ההפקה, וכן את עלותם המשוערת" נכתב בהודעת מודיעין.

בימים אלה מתבצע קידוח יבשתי נוסף בו שותפה מודיעין, בפרויקט GrapveVine ששוכן אף הוא במחוז Kern בקליפורניה. הקידוח, שהחל בתחילת חודש יולי, מתבצע בפרוספקט Sauvignon וצפוי להימשך כחודשיים עד הגעה לעומק מתוכנן של כ-4,700 מטר. בפרויקט קידוח קודם באותו שדה שבוצע לפני 3 שנים הוכח קיומו של נפט, אולם הפרויקט הופסק עקב קשיים מכניים.