כבל: פילבר חייב להשעות את עצמו לאלתר ממשרד התקשורת

יו"ר ועדת הכלכלה: "למרות שעומדת לפילבר חזקת החפות, אני לא רואה מצב שהוא ימשיך בתפקידו לאחר המידע שחשפה רשות ני"ע בעניינו, וגם אם לא יוגש נגדו כתב אישום"

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, קורא למנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר להשעות את עצמו מיידית מתפקידו. כבל הביע זעזוע מהחשדות שהעלתה רשות ניירות ערך וממצאי מבקר המדינה כלפי משרד התקשורת וכלפי פילבר, ואמר כי למרות שעומדת לפילבר חזקת החפות, אין לו ספק שהוא אינו יכול להמשיך בתפקידו, וגם אם יתברר כי לא יוגש נגדו כתב אישום, הוא לא יוכל להמשיך בתפקיד המנכ"ל.

ח"כ כבל ניהל את הדיונים בוועדת הכלכלה בעת שאגף התקציבים באוצר פעל לאכוף על בזק לפתוח את תשתיותיה דרך חוק ההסדרים, לאחר שמשרד התקשורת נמנע מלעשות זאת. הוא גם היה זה שזימן את מבקר המדינה לדיון משותף עם חברי ועדת הביקורת, בעניין המכתב של פילבר בנושא ביטול ההפרדה התאגידית ב-21 בדצמבר 2016; מכתב שעורר ביקורת קשה, ושלימים התברר כי מטרתו הייתה לסייע לבעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', לקבל כספים מותנים בגין עסקת בזק-yes. בעקבות אותו דיון ביקש המבקר להימנע מלקבל החלטות בנושא ביטול ההפרדה בבזק, עד שיגיש את דוח הביקורת שלו.

 

כבל אמר היום (ב') ל"גלובס": "שווה בנפשך אילו אני והוועדה לא היינו עומדים מולם. הרי הם רצו להביא לכך שחלק חשוב מהרפורמה, שנועדה לפתוח את התשתיות הפיזיות של בזק, לא יקרה ולא יתממש. משרד התקשורת פעל לטובת בזק, במקום שיפעל לטובת החברות המתחרות. מזל גדול שהצלחנו להעביר את הסעיף בחוק ההסדרים, ושבזק נאלצה לפתוח את תשתיותיה".