התעייפתם? כך תשתמשו בטלפון בלי להחזיק אותו

חברת Comphone שהוקמה על ידי בני נוער מסכנין תשתתף בתחרות "יזם השנה 2017" של עמותת יוניסטרים ביום רביעי הקרוב, בה ישתתפו יותר מ-60 סטארט-אפים שמנוהלים על ידי צעירים

הסטארט–אפ Comphone. "לכל אחד יש תפקיד" / צילום: דפנה גזית
הסטארט–אפ Comphone. "לכל אחד יש תפקיד" / צילום: דפנה גזית

אחד מכל עשרה עובדים במשק הישראלי משתייך לסקטור ההיי-טק. תחום הטכנולוגיה מציע לעובדיו שכר גבוה בצורה משמעותית ביחס לממוצע בכלל המשק ובדרך כלל גם תנאים מפנקים. כל אחד יכול לכאורה לעלות על הקטר של המשק הישראלי אבל יש לא מעט אוכלוסיות שנותרו על הרציף.

החרדים והערבים אמנם משתלבים בשנים האחרונות בתחום ההיי-טק - וראוי לברך על כך - אולם חלקם היחסי בשוק עדיין זעום. אחד הגופים אשר שואפים להוביל שינוי חברתי, בעזרת שילוב צעירים בתחום העסקי הוא עמותת יוניסטרים. העמותה שמנוהלת על ידי בת שבע משה פעילה ב-50 ישובים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל ומסייעת ליותר מ-2,000 בני נוער להקים חברות סטארט-אפ שיסייעו להם ברמה האישית ויתרמו גם ליישוב שבו הם מתגוררים.

ביום רביעי הקרוב (19.7) תערוך העמותה את תחרות "יזם השנה 2017" שבה ישתתפו יותר מ-60 סטארט-אפים שמנוהלים על ידי צעירים. אחת החברות שתשתתף באירוע היא Comphone שהוקמה על ידי בני נוער מסכנין. החברה שמנוהלת על ידי אמל חניף, בת 17, פיתחה מכשיר שמאפשר להשתמש בטלפון הנייד ללא שימוש בידיים.

בקבוצה שמובילה חניף חברים עשרה בני נוער - בהן ארבע נערות. "עשינו סקר שוק בקרב מאה אנשים", מספרת חניף בראיון ל"גלובס", "שאלנו אותם כמה שעות הם משתמשים בטלפון ביום בממוצע, ורובם אמרו לנו שמדובר ביותר משלוש שעות. במקביל בדקנו וראינו שהאופן שבו אנשים מחזיקים את הטלפון החכם גורם לכאבים בידיים, במפרקים ובצוואר. כדי לפתור את הבעיה פיתחנו חגורה שמניחים על הראש, אבל ראינו שזה לא נוח. בשלב השני הכנו אב טיפוס שמניחים אותו על הצוואר והוא מחזיק את הטלפון בעזרת שני מוטות שדומים למוט סלפי. בצורה כזאת אפשר להשתמש בטלפון בלי להחזיק אותו. בימים האלה אנחנו משלימים את הכנת האב טיפוס ובהמשך נעביר אותו לקבוצת ביקורת כדי לקבל ממנה פידבקים. בשלב הבא נתחיל למכור את המכשיר".

- איך זה להיות מנכ"לית של סטארט-אפ בגיל 17?

"מהמם. לא היינו מגיעים למצב הזה בלי יוניסטרים. הם נתנו לנו מלווה עסקי וחיברו אותנו למעצבים, יועץ עסקי ולמפעלי ייצור. הקמנו עסק ולכל אחד יש תפקיד. אני מרגישה שאני מובילה משהו ותורמת לחברה".

מנכ"לית העמותה, בת שבע משה, הוסיפה כי "יוניסטרים גאה על פעילותה בכלל המגזרים במדינת ישראל כחלק מחזון הארגון לקדם הזדמנות שווה להצלחה ולהצמיח מנהיגות עסקית חזקה וערכית בפריפריה. כיף לראות את ההתפתחות של בני הנוער שלנו מסחנין, את החשיבה היצירתית שלהם והעבודה הקשה שהם עושים במטרה ללמוד ולהתפתח".