ח"כ מיקי זוהר ניהל שורת דיונים בכנסת תוך ניגוד עניינים

דיונים שניהל בוועדה לצדק חלוקתי עסקו בסוגיות הנוגעות לשכונת "כרמי גת" ■ תגובת זוהר: "לא חשתי בניגוד עניינים" ■ מה הייתה תגובת ועדת האתיקה? "הערה" בלבד

חבר הכנסת מיקי זוהר / צילום: דוברות הכנסת
חבר הכנסת מיקי זוהר / צילום: דוברות הכנסת

אחרי שוויתרה לחבר הכנסת אורן חזן (ליכוד) על סנקציה למרות שהשתתף בתכנית ריאליטי בניגוד להוראות, ועדת האתיקה של הכנסת הסתפקה היום (ב') ברישום "הערה" בלבד לחבר מפלגתו של חזן, מיקי זוהר, שניהל בוועדה לצדק חלוקתי בראשה הוא עומד שורת דיונים על נושא שיש לו בו עניין ואינטרס אישי.

על פי ועדת האתיקה, זוהר ניהל לא פחות משלושה דיונים על סוגיות תכנון ובינוי הנוגעות לשכונת הענק "כרמי גת" שנבנית בעיר קריית גת - שכונה בה זוהר מחזיק בבעלותו נכס וזוגתו מחזיקה בה 5 נכסים שונים ואף משווקת בה נכסים. על פי הוועדה, מדובר בנושא היחיד שזוהר ניהל לגביו שלושה דיונים שונים.

למרות ניגוד העניינים החמור על פניו, ועדת האתיקה בחרה להתחשב בעובדה שזוהר הוא חבר כנסת חדש ויו"ר ועדה חדש, ועל כן נמנעה מהטלת כל סנקציה עליו. הוועדה, כאמור, הסתפקה בהערה בלבד ודרשה שלא ינהל עוד דיונים בעניין - לא בוועדה שבראשו הוא עומד ולא בוועדה אחרת.

תגובת ח"כ מיקי זוהר: "כיו"ר הועדה לצדק חלוקתי ושיוויון חברתי אני אמון על מניעת הקיפוח בין הפריפרייה למרכז, לאור קיפוח שכזה במסגרת הסכם הגג שנחתם בין קריית גת למינהל מקרקעי ישראל קיימתי דיון בנושא.כידוע לכל שימשתי כפה לכ-40,000 מתושבי כרמי גת העתידיים להגיע לשכונה כשהיא חסרת תשתיות, מעונות, גנים ומדרכות.

"למיטב הבנתי היה מדובר פה בריבוי נהנים כך שלא הייתי בניגוד עניינים, חשוב גם לציין שלא חשתי כלל בניגוד עניינים בזמן הישיבה. עוד יובהר שהדיונים שערכתי בוצעו עקב פניות רבות מצד ראש עיריית קריית גת, שטען באופן מוצדק לקיפוח בהסכם הגג שחתם עם המנהל. מכל מקום רשמתי לפניי את הערת וועדת האתיקה".

את הקובלנה לוועדת האתיקה הגישו "המשמר החברתי" והעיתונאי העצמאי תומר אביטל.