קבוצת התעשיה ש.אל נמכרת לקרנות סקיי וקדמה לפי 280 מ' ש'

שלושת בעלי ש.אל, המשווקת ציוד ומוצרים לענפי הבנייה והתשתיות, ירשמו אקזיט של עשרות מיליוני שקלים כל אחד, יישארו עם 30% מהמניות וימשיכו לנהל את החברה

אחד מהמוצרים שמשווקת ש.אל / אתר החברה
אחד מהמוצרים שמשווקת ש.אל / אתר החברה

קרנות הפרייבט אקוויטי קדמה וסקיי רכשו את השליטה (70%) בקבוצת ש.אל, הנחשבת לחברה מובילה בשיווק ציוד ומוצרים לענפי הבנייה והתשתיות, תמורת כ-200 מיליון שקל, עסקה המשקפת לחברה הנרכשת שווי של כ-280 מיליון שקל. דבר העסקה המתגבשת נחשף ב"גלובס" לפני כחצי שנה.

העסקה צפויה לייצר הון מרשים של עשרות מיליוני שקלים עבור כל אחד משלושת הבעלים של ש.א.ל - ניר אלקלעי ושרון ויסמן, שהחזיקו טרם העסקה ב-35% מההון, ומאיר דהן, שהחזיק ב-30%, שיישארו כעת עם כ-10% מהחברה כל אחד, וימשיכו לנהל אותה.

לקרנות סקיי וקדמה רקורד של השקעות מוצלחות בתעשייה המקומית. השותפים-מנהלים המובילים בסקיי הם צבי יוכמן, ניר דגן, אבי אורטל ואמיר ארבן. בקרן קדמה אלו גלעד הלוי, גלעד שביט ואורי עינן. מלבד שתי קרנות אלה, בין המתעניינים ברכישתה של ש.אל היו גם קרן אייפקס ישראל וגורם נוסף.

קבוצת ש.אל הוקמה בשנת 1974. באמצעות חברות בנות, מספקת הקבוצה תחת קורת גג אחת מגוון מוצרי אינסטלציה, מערכות ביוב וניקוז, מגופים ושסתומים, משאבות, מערכות אנרגיה, ציוד הסקה, ציוד לכיבוי אש וציוד לבריכות שחייה. עיקר גאוותה, נכתב באתר החברה, היא ביכולתה לספק ללקוחותיה פתרונות מושלמים בתחומים אלו, תוך עבודה משותפת עם ספקים ויצרנים מהמובילים בתחומם בעולם.

היקף מכירות החברה נמצא, על פי אתר BDI, בעלייה יציבה, וב-2015-2016 עמדו הכנסותיה על כ-515-520 מיליון שקל, לעומת כ-485 מיליון שקל ב-2014.

הקבוצה, המעסיקה כ-290 עובדים, עוסקת בעיקר בייצוג יצרנים מחו"ל ובמכירת סלי מוצרים שלמים בתחומי פעילותה המגוונים, נוסף על הקשור להקמת תחנות שאיבה גדולות לביוב, לשפכים ולטיפול במים. מחסניה של הקבוצה משתרעים על פני שטח של כ-50 אלף מ"ר. המחסן המרכזי של הקבוצה ממוקם בחולון. במקביל מפעילה הקבוצה סניפים נוספים המאוגדים כחברות נפרדות, הנמצאות בשליטתה ברחבי הארץ.

הקבוצה מייצגת באופן בלעדי בישראל כ-50 יצרניות מאירופה מארה"ב ומהמזרח הרחוק, ובמקביל משווקת מוצרים מתוצרת מקומית. עם לקוחותיה של קבוצת ש.אל נמנים קבלני אינסטלציה, קבלני תשתיות, קבלני מיזוג אוויר, קבלני כיבוי אש, עיריות, מועצות מקומיות, משרד הביטחון ומשרדי ממשלה נוספים.