נתניהו הוקלט בטעות: "האיחוד האירופי חותר תחת ישראל"

ראש הממשלה דיבר בשיחה סגורה עם מנהיגי מדינות הונגריה, פולין, צ'כיה וסלובקיה - והדברים שודרו בטעות לאוזניות שחולקו לעיתונאים ■ אמר: "תפסיקו לתקוף את ישראל, תתמכו בה"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הבוקר (ד') את האיחוד האירופי, והאשים כי הוא חותר תחת ישראל. הדברים נאמרו בפגישה סגורה עם מנהיגי מדינות הוישיגראד - הונגריה, פולין, צ'כיה וסלובקיה, ושודרו בטעות לאוזניות שחולקו לעיתונאים. לאחר שהתגלה הדבר, השידור הופסק.

"האיחוד האירופי הוא ארגון המדינות היחיד שמתנה את היחסים עם ישראל שנותנת טכנולוגיה בתנאים פוליטיים", אמר נתניהו, "אף אחד לא עושה זאת. זה מטורף. זה מנוגד לאינטרסים של אירופה. אני מציע שקודם כל תעזרו לנו ולאירופה בהאצת ההסכמים איתנו, ושתעבירו מסר לעמיתיכם באירופה איך לעזור לאירופה. הכול לרשותכם. בכל תחום".

נתניהו אמר לבני שיחו כי "אירופה צריכה להחליט אם היא רוצה לחיות ולשגשג או להינמק ולהיעלם", אך מיד לאחר מכן הבהיר כי התבדח: "אני רואה שאתם לא מבינים, אני לא פוליטיקלי קורקט".

ראש הממשלה התרה בעמיתיו "לא לחתור תחת המדינה היחידה באזור שדואגת לאינטרסים של אירופה": "תפסיקו לתקוף את ישראל, תתמכו בה. אירופה מנתקת עצמה ממרכז החדשנות הגדול בעולם. אין הגיון. אירופה חותרת תחת ביטחונה בכך שהיא חותרת תחת ישראל, בגלל נסיון מטורף להציב לנו תנאים".

על היחסים עם וושינגטון, אמר ראש הממשלה: "היתה לנו בעיה גדולה עם המדיניות של ארצות הברית. זה שונה עכשיו. יש עמדה חזקה יותר כלפי איראן. יש נוכחות אמריקאית מחודשת באזור ויותר הפצצות וזה חיובי. אנחנו בסדר לגבי דאעש אבל לא טוב לגבי איראן. אמרתי לפוטין - כשאנחנו רואים אותם מעבירים נשק לחיזבאללה נפגע בהם. עשינו את זה תריסר ותריסר פעמים".