מיטב דש מתחזק באינטרנט: הפך לבעל עניין בחברת סומוטו

בית ההשקעות רכש מניות סומוטו בכ-3 מיליון שקל והגיע להחזקה של 5.7%

בית ההשקעות מיטב דש הפך לבעל עניין בחברת הטכנולוגיה סומוטו, לאחר שרכש שלשום (ג') מניות סומוטו בסך של כ-3 מיליון שקל, והגיע להחזקה של כ-5.7% ממניות החברה. שוויה של סומוטו בבורסה עומד על 235 מיליון שקל, לאחר עלייה של יותר מ-50% במניה בשנה האחרונה, ושווי החזקות מיטב דש בחברה לאחר רכישת המניות הוא כעת 13.5 מיליון שקל. את סומוטו מוביל המנכ"ל בן גירון, המחזיק ב-14% מההון, ובעלי מניות מוסדיים נוספים בחברה כוללים את בתי ההשקעות אי.בי.אי, עם 3%, ואקסלנס עם 2.3%.

בתחילת השבוע הודיעה סומוטו, הפועלת בתחום השיווק באינטרנט, פרסום בווידיאו ובמובייל ושירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות, כי היא מבצעת רכישה נוספת המכניסה אותה לתחום פעילות חדש. החברה דיווחה על חתימת מזכר הבנות בלתי מחייב לרכישת מלוא הבעלות בחברה הפועלת בתחום המסחר באינטרנט (e-Commerce) בסכום של עד 12 מיליון דולר. מוקדם יותר, בתחילת יוני, הודיעה סומוטו על רכישת חברה מצפון אמריקה הפועלת בתחום הפרסום באינטרנט בסכום של עד 14.5 מיליון דולר.

על פי מזכר ההבנות של העסקה האחרונה, במועד השלמת הרכישה תשלם סומוטו עד 1.5 מיליון דולר, כשעד מיליון דולר ישולמו במזומן והיתרה (עד ל-500 אלף דולר) במניות סומוטו. בנוסף, תעמיד סומוטו במועד ההשלמה מסגרת מימון לחברה הנרכשת בסכום של 1.5 מיליון דולר, בתנאים שיסוכמו במסגרת ההסכם המחייב. השלמת העסקה כפופה בין השאר לבדיקת נאותות שתבצע סומוטו.

בסומוטו ציינו כי הרכישה, אם תתבצע, מהווה יישום של האסטרטגיה להרחבת פעילות החברה וגיוון התחומים העסקיים בהם היא פועלת. החברה הנרכשת החלה לפעול בשנת 2015 בתחום המסחר באינטרנט, לאחר שפיתחה טכנולוגיה המבוססת על מסחר אלגוריתמי המאפשר, להערכת הנהלתה, להגדיל משמעותית את כמות המוצרים ואת נפחי המסחר, תוך שמירה על שיעורי רווחיותה הגולמית הקיימת. החברה פועלת בעולם למכירת מספר רב של מוצרים על גבי פלטפורמות המסחר של אמזון.

בד בבד פרסמה סומוטו תוצאות מקדמיות לרבעון השני של 2017, שההכנסות בו הסתכמו ב-20-21 מיליון דולר, נתון המשקף קפיצה של יותר מ-80% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד, ועלייה של 40% ביחס להכנסות הרבעון הראשון השנה.