האחים שפירא מימשו מניות שפיר הנדסה בכ-215 מיליון שקל

מימוש זה הוא השני שמבצעים ארבעת האחים מאז הצטרפה חברת התשתיות שבשליטתם לבורסה, לאחר שאשתקד מכרו מניות ב-150 מיליון שקל

ארבעת האחים שפירא מצטרפים לגל מימושי המניות האינטנסיבי המתבצע על-ידי בעלי עניין בחברות הציבוריות הנסחרות בתל אביב, עם מכירה של כ-5.5% מהונה של חברת שפיר הנדסה שבשליטתם, תמורת כ-215 מיליון שקל. המכירה, שבוצעה אמש באמצעות חברת ברק קפיטל חיתום, נעשתה לפי מחיר מניה של כ-11 שקל - המשקף הנחה של כ-3%-4% על מחיר השוק.

את המכירה ביצעו ארבעת האחים כשמניית שפיר הנדסה נמצאת ברמת השיא שלה, מאז שהונפקה בסוף 2014 וגייסה 400 מיליון שקל. מאז ההנפקה הכפילה המניה את ערכה, ואחרי זינוק שנתי של כ-80% שמציגה המניה נסחרת כעת החברה בשווי של כ-4 מיליארד שקל. מכירת המניות בוצעה בעסקאות מחוץ לבורסה, והרוכשים, ככל הידוע היו כמה גופים מוסדיים גדולים. המחזיק המוסדי הבולט בשפיר הוא בית ההשקעות אלטשולר שחם, עם כ-6% מההון בשווי של כ-230 מיליון שקל.

מלבד ההון שגרפו האחים שפירא לכיסיהם, מכירה זו נעשתה במטרה להגדיל את החזקות הציבור מעבר לרף של 30%, שיבטיח את הישארות המניה במדד ת"א 125, בהתאם להגדרות הבורסה.

טרם המימוש הנוכחי החזיקו האחים שפירא יחד כ-75% ממניות שפיר הנדסה (קרוב ל-19% כל אחד), כך שלאחר המכירה החזקותיהם המשותפות יירדו לקצת פחות מ-70%, בשווי שוק מצרפי של כ-2.8 מיליארד שקל.

מימוש זה הוא השני המשמעותי שמבצעת משפחת שפירא מאז הצטרפה שפיר הנדסה לבורסה, ומצטרף למכירה של כ-5% מהמניות שנעשתה בסוף 2016, תמורת 150 מיליון שקל לפי מחיר מניה של קצת יותר מ-8 שקלים - שהיה דומה אז למחיר השוק, ששיקף לחברה שווי של קרוב ל-3 מיליארד שקל.

גם ברקע למכירה הקודמת עמד רצונם של האחים שפירא להגדיל את החזקות הציבור במניה, אז לקראת מימוש רפורמת המדדים של הבורסה, שנכנסה לתוקף בחודש פברואר האחרון. ארבעת האחים - הראל, ישראל, גיל וחן שפירא - מועסקים בחברה בתפקידים שונים, ועלות העסקתם ב-2016 עמדה על 3.2 מיליון שקל לכל אחד.

שפיר פועלת בתחום הבנייה והתשתיות, ומחלקת את פעילותה לארבעה מגזרים - ייצור ואספקת חומרי גלם שונים לענף הבנייה (תעשייה), הקמת תשתיות ומבנים (תשתיות), הקמת והפעלת פרויקטים רחבי היקף (זכיינות) וייזום נדל"ן למגורים. לחברה גם נכסי נדל"ן להשכרה, בהיקף מצומצם.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה קפצו הכנסותיה של שפיר ב-20% ל-840 מיליון שקל, אחרי שהחברה נהנתה גם מהמשך צמיחת מכירות מוצריה במגזר התעשייה, ומעלייה בפעילות מגזר התשתיות, בהתאם לתוכניותיה, בזכות עלייה בקצב הביצוע בפרויקטים של נמל חיפה והקטע הצפוני של כביש 6 שהיא מבצעת.

למרות זאת, הרווח הגולמי של החברה נשחק, וזאת בהשפעת "עלויות בגין עבודות נוספות בפרויקטים שההכנסות בגינן טרם הוכרו חשבונאית", ומגמה דומה נרשמה גם בשורה התפעולית. בשורה התחתונה, רווחי הרבעון הראשון של שפיר קפצו ב-23% ל-65 מיליון שקל, בהשפעת צמצום הוצאות מימון ומס.