הנפקת מור: הרבה שחקני נוסטרו, מעט משקיעים מוסדיים

בין הקונים הגדולים במכרז המוסדי המוצלח של בית ההשקעות: שקף השקעות של יוסי קובי וחברות בבעלות של איציק שניידר, איל בקשי ויוסי ארד

יוסי לוי, מייסד ומנכ"ל מור בית השקעות / צילום: שלומי יוסף
יוסי לוי, מייסד ומנכ"ל מור בית השקעות / צילום: שלומי יוסף

התפרסמה רשימת הגופים שהשתתפו במכרז המוסדי המוצלח בהנפקתו הראשונית של בית ההשקעות מור בשבוע שעבר. בדיקת ההתחייבויות שנרשמו במכרז מלמדת כי ברשימה כמעט לא מופיעים גופי חיסכון לטווח ארוך ובתי השקעות מתחרים, ושיעור ניכר מהמניות נמכר לגופי ושחקני נוסטרו.

מתוך התחייבויות רכישה בהיקף כולל של כ-60 מיליון שקל, המזמין הגדול ביותר הוא חברת ניהול התיקים שקף השקעות של יוסי קובי (שהיה המזמין הגדול גם בגיוס החוב של אי.די.בי - ראו ידיעה נפרדת). שקף, הפועלת מול כמה לקוחות "כבדים", בהם שחקנים פרטיים ועצמאיים בשוק ההון, התחייבה לרכישה של 6.7 מיליון שקל.

אחריה ניצבת חברת א. עסקי החזקות של איציק שניידר, שהתחייבה לרכוש מניות בכ-6 מיליון שקל. בנו של איציק שניידר, שלומי, כבר מחזיק ב-2.1% ממניות בית ההשקעות, כחלק מקבוצת משקיעים פרטיים שנמצאים שם לצד בעלי השליטה ממשפחת מאירוב ומייסד בית ההשקעות ומנהלו יוסי לוי ובנו אלי לוי. שניידר האב הנו איש עסקים שפועל בכמה תחומים, ושבעבר היה שותף בחברת אורתם סהר.

עוד בקונים הגדולים של מניות מור בית השקעות: שחקן הנוסטרו איל בקשי, באמצעות חברת אמטרין שהזמינה כ-5.7 מיליון שקל, וגם חברת אורקום אסטרטגיות (אורן חלפון, יוסי ארד ותומר פומרנץ), טריו של עמית כהן ורועי בן נבט, קרן אופטימוס, פידליטי הון סיכון, ארביטראז' גרופ, עילדב השקעות של רוני שטרנבך וחברת פיינאל קפיטל, נמצאים ברשימת הקונים של מניית בית ההשקעות. לצד אלה, ישנו מספר לא גבוה של בתי השקעות, חברות ניהול תיקים וחברות ניהול קרנות נאמנות, שהתחייבו למניות מור בהיקף דו-ספרתי של מיליוני שקלים.

כל הגופים שהשתתפו במכרז המוסדי ייהנו מעמלת ההתחייבות המוקדמת בגובה 2.5%, כאשר חלקם של המשקיעים עשוי להשתנות בתום המכרז הציבורי בהנפקה, שיחול בהמשך השבוע.

בשבוע שעבר נרשמה כאמור הצלחה לבית ההשקעות הצומח מור, שצלח את השלב המוסדי בהנפקת מניותיו בבורסה בתל אביב, עם ביקושי יתר ערים שהצטברו לכ-280 מיליון שקל, והקפיצו את מחיר ההנפקה בכ-20% מעל המינימום - למחיר המשקף שווי חברה של 240 מיליון שקל לפני הכסף.

בית ההשקעות מור, שהחל לפעול בשנת 2006, מתבסס על פעילות מצליחה בתחום ניהול קרנות הנאמנות. מדובר בבית השקעות בינוני בהיקף נכסיו, שצומח במהירות, בענף שהנו תנודתי מאוד ותלוי ביכולת להשיג תשואות למשקיעים. את הנפקת החברה (י.ד מור השקעות) מובילים פועלים אי.בי.אי ולאומי פרטנרס.

נכון לאמצע יולי ניהל בית ההשקעות נכסים בהיקף כולל של כ-18.8 מיליארד שקל. זאת הודות לצמיחה אורגנית מרשימה ועקבית, שהפכה אותו לשחקן השביעי בגודלו בשוק קרנות הנאמנות בישראל, עם נתח של כ-7% משוק זה. מור אינו פועל בתחומי הגמל וההשתלמות, אך בוחן כניסה לתחומים אלה.

בתשקיף ההנפקה העריך בית ההשקעות כי הוא צפוי לסיים את שנת 2017 עם רווח נקי של 30-35 מיליון שקל - בנטרול הוצאה בגין הענקה חד-פעמית של תשלום מבוסס מניות, אשר צפויה להסתכם השנה ב-10.8 מיליון שקל - על הכנסות של 140-150 מיליון שקל. עוד עלה מהתשקיף, כי בכוונת מור לחלק לבעלי המניות במהלך 2017, לאחר ההנפקה, דיבידנד בהיקף של כ-13.9 מיליון שקל - סכום השווה ליתרת הרווחים הראויים לחלוקה נכון לסוף 2016. לחברה מדיניות דיבידנד של לפחות 80% מרווחיה הראויים לחלוקה.