ADM מארה"ב השלימה את רכישת השליטה בחברת מרכזי תעשיות

היקף העסקה מוערך בעשרות מיליוני שקלים * מרכזי תעשיות מייבאת ומשווקת מזון לבעלי חיים

הושלמה רכישת השליטה בחברה הישראלית מרכזי תעשיות ע.ע.ד על-ידי חברת ADM (בשמה המלא Archer-Daniels-Midland) מארה"ב. דבר הרכישה נחשף ב"גלובס". ADM הודיעה בשבוע שעבר כי הרכישה הושלמה, ומעתה מרכזי תעשיות תיקרא ADM ישראל.

מרכזי תעשיות מייבאת ומשווקת מזון לבעלי חיים. החברה פועלת גם בתחומי יבוא ואספקה של גרעינים, קמח ותירס לשוק הישראלי, וכן מייבאת חומרי הזנה לשוק הבשר. נוסף על כך היא מספקת שירותי עיבוד של גרעינים, ומלווה את הכנת התערובות עבור מגדלי בעלי החיים.

החברה מפעילה מתקן אחסון של 45 אלף טונות, שממוקם בנמל אשדוד. לפני השלמת מכירת השליטה בחברה, הבעלים היה המנכ"ל עומר ערן. זה האחרון החזיק בעבר 50% מהחברה, וב-2013 רכש את 50% הנותרים ממרכזי תעשיות מידי החברה הציבורית ברן, וזאת לפי שווי חברה של 80 מיליון שקל למרכזי תעשיות.

הרוכשת בעסקה הנוכחית, ADM, נסחרת בבורסת ניו יורק בשווי של 23.5 מיליארד דולר, והיא עוסקת ברכישה, בהפצה, באחסון ובשיווק של מוצרים וחומרי גלם חקלאיים. ADM הוקמה ב-1902, והיא פועלת ב-160 מדינות ומעסיקה 32 אלף עובדים. לחברה היו עוד קודם לכן קשרים עסקיים עם מרכזי תעשיות.

"באמצעות השילוב של הרשת הגלובלית של ADM והיכולות של מרכזי תעשיות, ADM ישראל מציעה ללקוחות בישראל שירות שאין שווה לו, כולל ניהול מקצה-לקצה של שרשרת האספקה", אמר ג'ו טייטס, נשיא היחידה העסקית שירותים חקלאיים של ADM. "בכוונתנו להתרחב כדי להציע ללקוחות חדשים וקיימים בישראל מערך רחב של מוצרים, מקמח סויה ועד לדגנים ומרכיבי מספוא".עומר ערן, מנכ"ל ADM ישראל, הוסיף: "אחרי שהיינו לקוח של ADM שנים רבות כל כך, זה יום של גאווה לכולנו כאן במרכזי תעשיות, כשאנחנו חוברים ל-ADM ומתחילים מסע חדש ביחד בתור ADM ישראל".