המסחר במניות תמר נפתח עם הפסד של 4.5% לרוכשים

בהנפקת המניות השתתפו בעיקר מוסדיים ישראלים ושחקני נוסטרו ■ האם קרן הפנסיה או הנאמנות שלך מושקעות בהנפקה? ארבעה מוסדיים הפכו לבעלי עניין ונחשפו, השאר - עדיין לא

המסחר במניות תמר פטרוליום , של מאגר הגז הגדול תמר, נפתח הבוקר (ב') בהפסד משמעותי של 4.5% לרוכשים בהנפקה. בשונה מהנפקת האג"ח המוצלחת, הנפקת המניות זכתה לביקושים דלים מצד המשקיעים הזרים, למרות שנפתח בוק (BOOK) מיוחד עבורם. מי שרכש בהנפקת המניות הם בעיקר המשקיעים המוסדיים הישראלים ושחקני נוסטרו שכאמור, מופסדים הבוקר 4.5% על ההשקעה.

הרבה דיס אינפורמציה מסתובבת בשוק סביב הנפקת המניות של תמר, כשבאופן חריג ודי מוזר החברה לא מפרסמת מי רכשו מניות בשלב המוסדי של ההנפקה. כך קורה שאזרחים עם קרן פנסיה, קרן נאמנות או כל מכשיר פיננסי אחר, לא יודעים אם הם נחשפו להנפקה זו.

המדובר בהנפקה שאמורה להיות אחת הגדולות שידע שוק ההון המקומי ובמסגרתו הנפיקה החברה 200 מיליון דולר במניות כשרק 13 מיליון דולר הוזרמו מהמשקיעים הזרים.

גורמים בשוק ההון אמרו היום ל"גלובס" שבמהלך הימים בהם היה הבוק פתוח, ניסו לגרום ליצחק תשובה להפחית את שווי תמר כך שהסיכון לרווחיות המאגר יגולם טוב יותר במחיר. תשובה סירב ולכן, בהינתן הסיכונים שבחשיפה עודפת למאגר (המוסדיים חשופים למאגר הן באמצעות האג"ח של החברה והן באמצעות ישראמקו), משקיעים זרים הדירו רגליהם מההנפקה.

עם זאת, תמר פטרוליום דיווחה הבוקר על 4 משקיעים שנעשו בעלי עניין בחברה:

■ מנורה מבטחים החזקות - 6% מהון המניות וכ-8.3% מזכויות ההצבעה.

■ קבוצת הראל חברה לביטוח - 4,448,300 מניות (הראל חברה לביטוח נוסטרו - 1,000,000 מניות והראל עמיתים סל - 3,448,300 מניות), המהוות כ- 8.9% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה וכ- 12.36% מזכויות ההצבעה בחברה.

■ קרנות להשתלמות למורים וגננות - 3,803,900 מניות, המהוות כ- 7.61% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה וכ-10.57% מזכויות ההצבעה בחברה.

■ עמיתים קרנות פנסיה - 2,155,100 מניות, המהוות כ- 4.31% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה וכ- 5.99% מזכויות ההצבעה בחברה.