האירוע בשגרירות: ראש השב"כ שב מניהול המו"מ בירדן

בעוד עובדי השגרירות הישראלית ברבת עמון עדיין נצורים בעקבות תקרית הירי, האישיות הבכירה ששלח נתניהו עדכן אותו בהתפתחויות ■ האם הירדנים יוותרו על דרישתם להסגרה? נתניהו הבטיח למאבטח: "נחזיר אותך הביתה"

שוטר ירדני, ניסיון פיגוע בירדן
שוטר ירדני, ניסיון פיגוע בירדן

המשבר הדיפלומטי עם ירדן: הערב (ב') הותר לפרסום כי ראש השב"כ, נדב ארגמן, הוא הגורם הביטחוני הבכיר שיצא לירדן, בניסיון להביא לסיום המשבר. ארגמן נפגש עם ראש הממשלה ועדכן אותו בפרטי ההתקדמות במשא-ומתן להבאת המאבטח הישראלי לארץ. מאוחר יותר היום צפוי ראש הממשלה נתניהו לשוחח עם המלך עבדאללה בניסיון להביא סוף למשבר.

ראש הממשלה נתניהו הבהיר היום בפתח פגישתו עם ראש ממשלת גאורגיה כי "הבטחתי לאיש האבטחה שאנחנו נדאג להחזיר אותו לארץ, אנחנו כבר מנוסים בזה".

"שוחחתי הלילה פעמיים עם שגרירת ישראל בירדן עינת שלאין ועם איש האבטחה", אמר. "התרשמתי שהיא מנהלת את הדברים שם היטב. אמרתי לשניהם שאנחנו מקיימים מגעים שוטפים עם גורמי ביטחון והממשל בעמאן בכל הרמות, כדי להביא לסיום מהיר ככל האפשר של האירוע".

עוד הוסיף נתניהו כי שגריר ירדן בישראל הגיע הבוקר לשיחה במשרד החוץ, בה התבקש לסייע בעניין. "אנחנו מנהלים את המגעים גם בנתיבים אחרים ומגוונים במטרה אחת - לסיים את האירוע, להביא את האנשים שלנו לארץ, ואנחנו עושים זאת בנחישות ובאחריות", הבהיר נתניהו. "כך אנו נוהגים גם ביחס לדרך הנכונה להבטיח ביטחון ושקט בהר הבית, בעיר העתיקה ובירושלים כולה. לצורך זה הקבינט ישוב להתכנס בנושא, יותר מאוחר היום".

כמו כן נשא הערב דברים בכנסת יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, וקרא לקבינט שיתכנס הערב להבין כי יש לשמור על יחסינו עם ירדן מכל משמר ועל שגרירותנו בה. "יש לשמור על קשר ישיר עם המלך ולכבדו. בוודאי במשבר סביב האירוע שנוגע למאבטח בשגרירותנו. נאחל לו ולאנשי השגרירות שלום ושיבה מהירה ובטוחה הביתה", אמר הרצוג.