נעילה חיובית בוול סטריט; מניית בואינג זינקה בחדות

נעילה חיובית בבורסות אירופה ■ הפדרל ריזרב הותיר את הריבית על רמתה הנוכחית של 1%-1.25% ■ בין המדווחות היום: קוקה-קולה, בואינג, פורד, פייפאל ופייסבוק

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה חיובית, לאחר שאמש העפיל מדד ה-S&P 500 לשיא חדש. בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים.

 

בתום כינוסה בן היומיים, הודיעה ועדת השוק הפתוח (ה-FOMC) של הפדרל ריזרב האמריקאי כי החליטה להותיר את הריבית ברמתה הנוכחית של 1%-1.25%. בהודעה שנמסרה מטעם ה-FOMC, נראה כי הוועדה החלה במלאכת הנחת היסודות לקראת צמצום תוכנית התמריצים המסיבית שהופעלה על ידי הפד בעקבות המשבר הפיננסי. הצמצום במאזן הנכסים שצבר הפדרל ריזרב במסגרת התוכנית, הנאמד בכ-4.5 טריליון דולר באג"ח, צפוי להתחיל בספטמבר.

עוד קודם לכן, פורסם נתון מכירות הבתים החדשים לחודש יוני, שעמד על 610 אלף מכירות בתים חדשים, לעומת התחזיות המוקדמות שצפו נתון מעט גבוה יותר - 615 אלף מכירות.

בארה"ב בפרט ובעולם בכלל יעקבו גם מקרוב אחר ניסיונות ממשל טראמפ לבטל הלכה למעשה את תכנית הבריאות של הנשיא הקודם, ה"אובמה-קר". היכולת לעשות זאת תהווה איתות ברור לאפשרות הממשל להוציא אל הפועל את הרפורמות הכלכליות והרגולטוריות הגדולות שהובטחו, שאחראיות במידה לא מבוטלת להיבחרו המפתיעה של טראמפ לבית הלבן - ולראלי האדיר שניצת לאחר מכן.

"מספר חברות מרכזיות סיפקו את הסחורה והיכו את התחזיות המוקדמות, ובכך סיפקו תמיכה פונדמנטלית לראלי בשוק", ציינו ב-CMC Markets.

עונת הדוחות בעיצומה, ושטף של חברות מדווחות, ביניהן בואינג , קוקה-קולה , פורד מוטורס , הרשי , הול פודס , פייפאל  , ופייסבוק  תדווח לאחר הנעילה.

מקדונלד'ס  הוסיפה לרכז עניין לאחר שטיפסה אמש לשיא כל הזמנים בגיבוי תוצאותיה הכספיות.

מניות יצרנית השבבים AMD  עמדו במוקד לאחר שהחברה פרסמה אמש לאחר הנעילה תוצאות כספיות חזקות והעלתה את תחזיותיה להמשך.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]