כצפוי: הריבית הפדרלית בארה"ב תישאר ברמתה הנוכחית

ועדת השוק הפתוח (ה-FOMC) של הפדרל ריזרב סיימה את כינוסה בן היומיים עם הודעה לא מפתיעה ■ ההחלטה מגיעה על רקע נתוני אינפלציה פושרים בארה"ב ■ צמצום המאזן על הפרק

ג'נט ילן וסטנלי פישר / צילום: בלומברג
ג'נט ילן וסטנלי פישר / צילום: בלומברג

בתום כינוסה בן היומיים, הודיעה ועדת השוק הפתוח (ה-FOMC) של הפדרל ריזרב האמריקאי כי החליטה להותיר את הריבית ברמתה הנוכחית של 1%-1.25%.

בהודעה שנמסרה מטעם ה-FOMC, נראה כי הוועדה החלה במלאכת הנחת היסודות לקראת צמצום תוכנית התמריצים המסיבית שהופעלה על ידי הפד בעקבות המשבר הפיננסי. הצמצום במאזן הנכסים שצבר הפדרל ריזרב במסגרת התוכנית, הנאמד בכ-4.5 טריליון דולר באג"ח, צפוי להתחיל בספטמבר.

תוכנית הצמצום צפויה להתחיל בכ-10 מיליארד דולר בחודש ולגדול באופן רבעוני, עד לרמה של 50 מיליארד דולר בחודש. בכירים בפד צופים כי בסופו של המהלך, יעמוד מאזן הנכסים של הבנק המרכזי האמריקאי על כ-2 טריליון דולר.

לפני ההכרזה, תמחרו החוזים העתידיים סיכויים של 97% להחלטה שתותיר את הריבית ללא שינוי. 

יו"ר הפדרל ריזרב וה-FOMC, ג'נט ילן, התבטאה לאחרונה בפני מחוקקים אמריקאים בעניין המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי, באומרה כי אנשי הפד עוקבים אחרי קצב עליית האינפלציה "בזהירות רבה", לאחר שנתוני מאקרו פושרים גרמו ליעד שהציב הפד (קצב שנתי של 2%) להראות שאפתני מדי.