נעילה שלילית בבורסה; כלל זינקה 4.3%, פריגו צנחה 3.8%

פקיעת אופציות המעו"ף לחודש יולי התרחשה הבוקר ■ מגמה מעורבת בבורסות אירופה; עליות בוול סטריט ■ אי.די.בי פתוח קיבלה הצעה מקבוצה בינלאומית לרכוש החזקותיה בכלל ביטוח

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (ה') במגמה שלילית ברוב המדדים לאחר פתיחה חיובית, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ועליות קלות בוול סטריט. מרבית בורסות אסיה ננעלו הבוקר בעליות שערים. הבוקר התרחשה פקיעת האופציות לחודש יולי, בשער קובע של 1,457.75 נקודות.

 

עונת הדוחות בוול סטריט בעיצומה, ומספקת הצצה לאיתנות הפירמות הגדולות והמשפיעות בעולם. עד כה, בממוצע, נראה כי החברות מספקות את הסחורה.

אמש, כצפוי, הודיע הפדרל ריזרב כי הריבית תישאר ללא שינוי ברמתה הנוכחית של 1%-1.25%. בהודעה שנמסרה, נראה כי הוועדה החלה במלאכת הנחת היסודות לקראת צמצום תוכנית התמריצים המסיבית שהופעלה על ידי הפד בעקבות המשבר הפיננסי. הצמצום במאזן הנכסים שצבר הפדרל ריזרב במסגרת התוכנית, הנאמד בכ-4.5 טריליון דולר באג"ח, צפוי להתחיל בספטמבר.

תוכנית הצמצום צפויה להתחיל בכ-10 מיליארד דולר בחודש ולגדול באופן רבעוני, עד לרמה של 50 מיליארד דולר בחודש. בכירים בפד צופים כי בסופו של המהלך, יעמוד מאזן הנכסים של הבנק המרכזי האמריקאי על כ-2 טריליון דולר.

אי.די.בי פתוח דיווחה היום לבורסה כי קיבלה פנייה מקבוצה בינלאומית, לרכישת החזקותיה (49.9%) בכלל ביטוח  תמורת שווי כולל של כ-4.71 מיליארד שקל, פרמיה על מחיר השוק של חברת הביטוח.

הושלמה מכירת השליטה באורמת טכנולוגיות  מידי קבוצה בראשות קרן פימי לקונצרן היפני ORIX תמורת כ-600 מיליון דולר. קרן פימי מימשה את השקעתה באורמת בתשואה של למעלה מ-300% ורווח מצטבר של כ-300 מיליון דולר. 

מניות שופרסל , רמי לוי  וויקטורי  הוסיפו לעמוד במוקד לאחר שריכזו עניין רב ביומיים האחרונים על רקע הסכסוך העסקי בין נטו  ליינות ביתן.

פרטנר  וסלקום  מוסיפות לרכז עניין לאחר שבלטו אתמול לשלילה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]