החשבונית מיורוקום שהעלתה על הכוונת את התשלומים לאלוביץ'

הסיפור האמיתי מאחורי ההחלטה לבחון את דמי הניהול שמשולמים ליורוקום ולשאול אלוביץ'

שאול אלוביץ / צילום: איל יצהר
שאול אלוביץ / צילום: איל יצהר

הסיפור האמיתי מאחורי ההחלטה לבחון את דמי הניהול שמשולמים ליורוקום ולשאול אלוביץ': בעקבות חשבונית שוטפת שהגיעה לבזק לתשלום מיורוקום, הוצפה השאלה למחלקה המשפטית בבזק, שהעבירה את הנושא להחלטה של היו"ר הזמני דוד גרנות. גרנות החליט לנכות חלקית את התשלום היחסי לאלוביץ, אך התיר את התשלום לחברי הדירקטוריון מיורוקום.

הסיפור שנחשף שלשום (ג') ב"גלובס" על דמי הניהול שמשלמת בזק לבעלי השליטה, מצביע על כך שיש בבזק אנשים שחשים חובה מוסרית כלפי החברה, ונראה שהחקירות האחרונות של נושאי-משרה בכירים מתקבלים על ידם במיאוס. בזהירות המתבקשת נסביר כי ההחלטה לבחון את התשלום עבור שירותי הניהול מיורוקום, הוצפה בעקבות חשבונית שוטפת שהגיעה מיורוקום, ואשר בימים כתיקנם סביר להניח שאיש לא היה שם לב אליה. הסוגיה המשפטית הובאה בפני יו"ר הדירקטוריון הזמני דוד גרנות; ולאחר שהוא שאל שאלות וביקש הבהרות, החליט גרנות לנכות באופן יחסי את חלקו של אלוביץ', ולהתיר את התשלום עבור הדירקטורים מיורוקום.

נזכיר, כי אלוביץ' מקבל את חלק-הארי - מתוך 6.4 מיליון שקל בשנה - עבור שירותי ניהול. אלוביץ' מקבל 3.5 מיליון שקל פלוס 432 אלף שקל; ואת היתרה מקבלים הדירקטורים של יורוקום שמכהנים בבזק. מכיוון שבחודש האחרון אלוביץ' הורחק מבזק, החליט גרנות לנכות לו את החלק הזה, ובהמשך, בהתאם. בהתחלה עלתה הערכה, כי הדירקטוריון הוא זה שדרש מבזק לעשות סדר בתשלומים עבור דמי הניהול, אך עתה מתברר שהדירקטוריון לא שינה את פניו, והחקירות של חברי הדירקטוריון וכל מה שנחשף כנראה אינם משנים עבורו מאומה. בסופו של דבר, כנראה הדירקטוריון הזה נותר נאמן לשאול אלוביץ' ולא לחברה.