לראשונה: אישה תכהן בתפקיד היועצת הכלכלית של הרמטכ"ל

אביגדור ליברמן אישר את המלצת הרמטכ"ל, למינוי אריאלה לזרוביץ' לתפקיד ■ לזרוביץ' תחליף את ששון חדד, שכיהן בתפקיד זה מאז נובמבר 2014

אלם אריאלה לזרוביץ/ צילום: דובר צהל
אלם אריאלה לזרוביץ/ צילום: דובר צהל

היועצת הכלכלית החדשה של הרמטכ"ל וראש אגף התקציבים במשרד הביטחון היא אל"מ אריאלה לזרוביץ': מינויה יצא לדרך לאחר ששר הביטחון, אביגדור ליברמן אישר היום (ה') את המלצת הרמטכ"ל, גדי איזנקוט למנות אותה לתפקיד במקום היועכ"ל היוצא, תא"ל ששון חדד שכיהן בתפקיד זה מאז נובמבר 2014.

ליזרוביץ' תיכנס לתפקידה החדש בעוד חודשים אחדים ותועלה בקרוב לדרגת תת אלוף. עם כניסתה הצפויה לתפקיד, היא תהיה האישה הראשונה בתולדות צה"ל שמכהנת כיועץ כלכלי לרמטכ"ל וראש אגף התקציבים של משרד הביטחון.

היא תהיה האישה השביעית בצה"ל שנושאת בדרגת תת אלוף ומתוקף תפקידה היא גם תהיה חברה בפורום המטה הכללי. לפניה כיהנו כחברות במטה הכללי של צה"ל רק שלוש נשים, בהם האלופה הראשונה בתולדות צה"ל, אורנה ברביבאי, לשעבר ראש אכ"א ומירי רגב ורות ירון שכיהנו בתפקיד דובר צה"ל.

ליזרוביץ' היא בת 41, מתגוררת בחיפה ואם לשניים: בתפקידה האחרון היא שימש כראש מחלקת תקציבי יבשה באגף היועץ הכספי לרמטכ"ל. לפני כן, היא שמש בשורה של תפקידים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל ובהם ראש ענף תכנון ובקרה, ראש ענף תקציבי הספקה וראש מדור תכנון.

היא בעלת תואר ראשון בכלכלה מהטכניון ובעלת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל-אביב.