נעילה שלילית באירופה; האירו מתחזק מול הדולר

ירידות בוול סטריט לאחר נטייה לירידות אמש במסחר ■ נטייה לירידות באסיה ■ מבול דוחות כספיים ונתוני מאקרו משפיעים על הסנטימנט

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') בירידות שערים ביומו האחרון של שבוע המסחר העולמי, בהמשך לירידות ברוב בורסות אסיה ולמגמה השלילית בחוזים העתידיים בוול סטריט. בשוק המט"ח האירו התחזק מול הדולר, מה שמיתן מעט את הירידות באירופה לקראת נעילת המסחר. מניות הטכנולוגיה בכל העולם מובילות את הסנטימנט השלילי, ודוחות גרועים שפורסמו מעיבים אף הם על המסחר. 

 

המדד האזורי Stoxx 600 ירד ב-1.15%, כשכל הסקטורים שבו צבועים אדום. מניות הטכנולוגיה שנפלו אמש בוול סטריט וגררו אחריהן את המדדים משפיעות גם על הסנטימנט במסחר היום - אמזון פירסמה לאחר הסגירה בוול סטריט דוחות חלשים.

בוול סטריט ננעל אמש המסחר במגמה מעורבת שבין ירידה של 0.6% לעלייה של 0.4% לאחר יום הפכפך שבו הנאסד"ק נפל בפתאומיות ב-1.4% בתוך דקות, בעקבות מניות הטכנולוגיה.

עוד גורם שמשפיע לרעה - יכולתו או חוסר יכולתו של הנשיא דונלד טראמפ להעביר רפורמות מרכזיות. אתמול הסנאט דחה את הניסיון של נשיא ארה"ב לבטל ולשנות את ביטול תוכנית הבריאות של הנשיא הקודם - ה"אובמה-קר". הסנאט הצביע על ההצעה של הרפובליקאים והיא נדחתה - מה שמתפרש בעיני המשקיעים כחוסר יכולת של הנשיא להעביר רפורמות כלכליות עליהן התחייב, ובראשיתן "אמריקה תחילה" - עידוד הכלכלה האמריקאית. אנליסטים צופים כי אם מגמה זו תמשיך - זה עלול להוביל לתיקון חד בשווקים.

ירידות ברוב בורסות אסיה 

בורסות אסיה נסחרו הבוקר (ו') בירידות שערים בהמשך לנטייה לירידות בנעילה בוול סטריט אמש ולירידות בחוזים העתידיים לקראת המסחר היום.

"שנאת הסיכון" פרצה ב-24 השעות האחרונות בשווקים, מעריכים אנליסטים, ולא מצליחים לשים את האצבע על הסיבה. 

סמסונג אלקטרוניקס דיווחה הלילה על רווחי שיא, טושיבה הצליחה לצאת מפרויקטים גרעיניים בארה"ב ע"י קנס של 2 מיליארד דולר.

ביומן המאקרו התפוקה התעשייתית בדרום קוריאה ירדה ב-0.2% ביוני. ביפן המכירות הקמעונאיות עלו ב-2.1% ביולי. מדד המחירים לצרכן ביפן עלה ב-0.4% ביוני ובניכוי מוצרי מזון טריים ואנרגיה - המדד לא השתנה.