נעילה שלילית בבורסה; מניות קבוצת אלוביץ' זינקו בחדות

הנכונות של שאול אלוביץ' לעזוב את בזק הקפיצה את מניות הקבוצה: בזק טיפסה 4.2% במחזור מסחר גדול ■ עונת הדוחות בארה"ב בעיצומה ומקרינה על המסחר במדדים המובילים

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (א') בירידות שערים, כשמניות הארביטראז' לחצו על המדדים כלפי מטה, והרגיעה היחסית במצב הביטחוני מקרינה באופן חיובי על המסחר. בסוף השבוע נרשמה מגמה מעורבת בוול סטריט. מניות קבוצת בזק ריכזו עניין רב, ועל כך בהמשך.

 

בארה"ב עונת הדוחות בעיצומה. מניות האינטרנט הגדולות סבלו ממגמה שלילית בשבוע החולף, לאחר פרסום הדוחות כשלהוציא את פייסבוק נראה שהחברות הגדולות בתחום סובלות מירידה בהיקפי הפעילות בתחומי הליבה מה שיחייב אותן במהרה למצוא מנועי צמיחה חדשים.

נתון מעניין נוסף בארה"ב היה בימים האחרונים הקושי של הנשיא טראמפ לבטל חלקים מרפורמת הבריאות של הנשיא הקודם ברק אובמה. טראמפ נראה כמי שאין לו את הגיבוי של מפלגתו שחלקה אף "סוגר חשבון" איתו על היתנהלתו במערכת הבחירות. לקושי של טראמפ במפלגה מצטרף בלגן במינויי הבכירים בבית הלבן מה שגורם להערכות כי הנשיא לא יוכל להעביר את הרפורמות שהוא מתכנן בעולמות המס והרגולציה.

מתיחות ביטחונית נרשמה בסוף השבוע גם בחזית הצפון קוריאנית. צפון קוריאה ביצעה שוב ניסוי בטילים שיכולים להגיע לחופי ארה"ב, נתון שלא תורם לשקט בעולם. 

סוף השבוע היה רגוע במישור הביטחוני אולם ביפו נרשמו מהומות לאחר שהמשטרה, במהלך מרדף ירתה למוות בצעיר ערבי. בסך הכל למהומות ביפו לא אמורות להיות השפעות על המסחר בעוד לרגיעה הביטחונית בסוף השבוע, לאחר הסרת גלאי המתכות מהר הבית צפויה להיות השפעה חיובית על המסחר.

הסיפור של היום הוא הנכונות של שאול אלוביץ', שנמצא תחת חקירה פלילית של רשות ניירות ערך, לעזוב את גרעין השליטה בבזק. בזק היא חברה תפעולית שמניבה מזומנים והעננה של חקירת אלוביץ' העיבה על המסחר במניה. נראה כי עצם הישארותו של אלוביץ' בבזק לא רק מעיבה על המסחר במניה אלא עלולה אף להפריע להתפתחות של החברה. המסחר במניה נפתח הבוקר כשהמניה עולה ולמעשה נראה שבשוק מבינים כי עזיבה של אלוביץ' תעשה טוב לחברה הן במישור המסחר בשוק ההון והן במישור התפעולי. בתגובה, זינקו מניות הקבוצה בחדות. נציין את אינטרנט זהב , בי קומיונקיישנס  ובזק .

חברות נוספות שריכזו עניין הן חברת לייבפרסון אשר פירסמה ביום ה' דוחות טובים מהצפוי והעלתה את תחזיותיה להמשך השנה וכילאשר דיווחה על חוזה למכירת 925 אלף טון אשלג ללקוחות סיניים, לא צוין סכום העסקה.

מניות הארביטראז' הכבדות נסחרו היום בפערים שלילים, נתון שהקרין באופן שלילי על המסחר בבורסה. חברת קמהדע נפלה בעקבות תמחור הנפקת המניות שלה בוול סטריט העומד על 4.5 דולרים למניה, טבע  , טאואר  , מיילן  ,סלקום  ופרטנר  נסחרו גם כן בירידות.