משטרת אוסטרליה: "עצרנו תא טרור שרצה להפיל מטוס"

בתום פשיטה של כוחות הביטחון על מספר אזורים בסידני, משטרת אוסטרליה הודיעה כי סוכל פיגוע טרור של תא מקומי שביקש להפיל מטוס נוסעים באמצעות מטענים מאולתרים ■ המשטרה: "מאמינים שזה טרור אסלאמי"

הבורסה האוסטרלית / צילום: רויטרס
הבורסה האוסטרלית / צילום: רויטרס

הרשויות באוסטרליה הודיעו הלילה (א') כי סוכל ניסיון פיגוע במסגרתו תא טרור מקומי תכנן להפיל מטוס נוסעים באמצעות מטעני תופת מאולתרים. בתום פשיטה על מספר מוקדים בסידני נעצרו ארבעה חשודים ונלקחו לחקירה.

לפי כוחות הביטחון המקומיים, הארבעה קיבלו "השראה מוסלמית". עוד נמסר כי מידע מודיעני מעלה שלארבעה לא היו קשרים עם ארגוני טרור. המשטרה לא פירטה על המועד או המיקום המתוכנן של הפיגוע ומסרה כי החקירה עדיין נמצאת בעיצומה וכי טרם הוגשו כתבי אישום.

"בימים האחרונים קיבלנו מידע לפיו מספר אנשים בסידני מתכננים לבצע מתקפת טרור באמצעות מכשיר מאולתר", אמר נציב המשטרה הפדרלית במסיבת עיתונאים. "אנחנו מאמינים שזה טרור אסלאמי אך נבדוק מה עומד מאחורי זה בהמשך החקירה. כרגע אין לנו מידע על ההתקפה, על המיקום, התאריך או הזמן, אך אנו בודקים מידע המצביע על כך שתעשיית התעופה הייתה המטרה".

ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול הוסיף כי בשל איום הטרור מיושמים מאז חמישי האחרון אמצעי אבטחה נוספים בנמל התעופה של סידני, ובמהלך סוף השבוע גם ביתר נמלי התעופה המרכזיים במדינה.

מאז שנת 2014 נמצאת אוסטרליה בכוננות ביטחונית גבוהה עקב התרעות שהתקבלו על מאות מפגעים מקומיים שחזרו ליבשת בתום לחימה במזרח התיכון, בהם כמאה אזרחים שיצאו להילחם במלחמת האזרחים בסוריה. באותה שנה נרצחו 2 בני אדם בפיגוע טרור בבית קפה בסידני ושנה לאחר מכן נרצח אדם נוסף בידי מחבלים המזוהים עם דאע"ש.