למרות הקיצוץ בשכר: איזי כהן ימשיך כמנכ"ל כלל ביטוח

כהן הודיע ליו"ר החברה, דני נוה, "על החלטתו בדבר נכונתו להאריך את כהונתו בשנתיים נוספות" ■ בארבע השנים האחרונות הצטברה עלות העסקתו של כהן בכלל ביטוח לכמעט 40 מיליון שקל

איזי כהן / צילום: תמר מצפי
איזי כהן / צילום: תמר מצפי

למרות הקיצוץ העמוק בשכרו, איזי כהן לא ממהר להיפרד מתפקיד מנכ"ל כלל ביטוח. היום התברר כי גם לאחר שהממונה על שוק ההון, דורית סלינגר, סירבה לבקשתו של כהן להאריך את הטבת האופציות שקיבל מהחברה, באופן שהתגמול לו יזכה יהיה גבוה מהרף הנורמטיבי שנקבע בהוראות החקיקה והרגולציה, הוא מעוניין להמשיך בתפקידו.

כלל ביטוח , שבשליטת קונצרן אי.די.בי של אדוארדו אלשטיין, הודיעה כי כהן הודיע ליו"ר החברה, דני נוה, "על החלטתו בדבר נכונתו להאריך את כהונתו בשנתיים נוספות". בעוד חודשים אחדים יסתיים חוזה ההעסקה הנוכחי של כהן, שבעבר כיהן כמנכ"ל אפריקה ישראל וכמנכ"ל קבוצת הביטוח מגדל, ולפי שעה טרם הושגו הבנות על אופי הסכם העסקה העדכני שלו. בארבע השנים האחרונות הצטברה עלות העסקתו של כהן בכלל ביטוח לכמעט 40 מיליון שקל והוא נחשב לאחד המנהלים השכירים העשירים בישראל.

בחודש נובמבר 2012 אישר דירקטוריון כלל ביטוח את הסכם ההעסקה של כהן, שתוקפו היה למשך 5 שנים. הסכם זה קדם לחקיקת חוק שכר הבכירים בפיננסים, והוראות רגולטוריות אחרות שהושתו מאז, וששינו מהותית את אופן ההתקשרות של החברות בתחום זה עם הבכירים בהן. אז נקבע כי שכרו יעמוד על 180 אלף שקל לחודש, צמוד למדד, כולל זכאות למענק שנתי נדיב בהיקף של עד 6.5 מיליון שקל, וכן רכיב משתנה בדמות אופציות שניתנו לו בשלוש מנות ובשלושה מחירי מימוש - חלקן בכסף וחלקן נמצאות כיום מחוץ לכסף.

בעקבות כניסתו לתוקף של חוק תגמול בכירים, שלפיו יוגבל השכר לעד 2.5 מיליון שקל בשנה, הודיעה החברה לכהן בשלהי 2016, כי "החל ממועד כניסתו לתוקף של חוק תגמול בכירים, ביום 12 באוקטובר 2016, מופחת התגמול לו הוא זכאי באופן שיתאם להוראות חוק תגמול בכירים וכי עד לתום תקופת ההסכם הקצוב עמו, תנאי התגמול שלו יותאמו להוראות חוק תגמול בכירים".

מניות השליטה בכלל ביטוח, המוחזקות בידי הנאמן מטעם הפיקוח, משה טרי, נמצאת כיום על המדף כשאי.די.בי מעוניינת למקסם את התמורה שתקבל עבורן. ביום חמישי האחרון הדיעה אי.די.בי כי קיבלה פניה לא מחייבת מקבוצה בינלאומית לרכישת מניותיה בכלל ביטוח לפי ההון העצמי של החברה - כ-4.7 מיליארד שקל (שהיה גבוה ממחיר החברה בבורסה עובר להודעה בכ-50%).ככל הידוע הקבוצה הבינלאומית הנה גורם בבעלות סינית, כך שישנה ספקנות רבה, ומבוססת בהתחשב בניסיון העבר, בדבר היתכנות השלמת עסקה שכזו. בכל מקרה, זוהי הצעה ראשונית שתלויה בבדיקת נאותות ועוד.