נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניית אגוד זינקה ב-6.3%

עליות באירופה ובוול סטריט לקראת שבוע עמוס בדוחות ונתוני מאקרו ■ מחר לא יתקיים מסחר בבורסה בשל ט' באב ■ מזרחי טפחות במגעים לרכישת בנק אגוד

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ב') בירידות קלות, חרף עליות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט. באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה מעורבת. נציין כי מחר (ג') לא יתקיים מסחר בבורסה המקומית בשל יום ט' באב.

 

שבוע מסחר עמוס נפתח היום בניו-יורק, עם המשך התמקדות בנושאי ממשל ופוליטיקה, זאת לאחר שגם ביום ו' האחרון נכשל ממשל טראמפ בניסיון לבטל את תכנית הבריאות של הנשיא הקודם, ה"אובמה-קר". רבים רואים בכך איתות שלילי להמשך, קושי בהעברת רפורמות כלכליות חשובות.

בינתיים, עונת הדוחות בעיצומה ומחר לאחר נעילת המסחר תפרסם אפל דוחות כספיים, אשר צפויים להשפיע על מדד הנאסד"ק ועל השוק כולו.

גם נתוני מאקרו רבים יפורסמו, ובראשם דוח התעסוקה לחודש יולי ביום ו', שיהווה אינדיקטור חשוב לבריאות הכלכלה האמריקאית, הגדולה בעולם.

יום לאחר הודעת בעלי השליטה בבנק אגוד  כי יצטרפו לשלמה אליהו במכירת מניות הבנק, בנק מזרחי טפחות  הודיע היום כי הוא במגעים לרכישת השליטה בבנק השישי בגודלו בישראל. מזרחי טפחות ציין בהודעה כי מתקיימים מגעים, שהתנאי לגביהם הוא שמחיר הרכישה יעמוד על מכפיל של עד 0.6 מההון העצמי של הבנק, כלומר לפי שווי שוק של 1.4 מיליארד שקל, המהווים פרמיה של כ-10% מעל המחיר הנוכחי של המניה. עוד מציינים במזרחי טפחות כי נבחנת האפשרות שהעסקה תתבצע בעסקת מניות אל מול מניות בנק אגוד. בבנק מציינים עוד כי העסקה רחוקה מחתימה, שכן עדיין לא גובשו הסכמות ביחס לתנאי העסקה, וכי המגעים בין הצדדים עדיין לא הבשילו לידי חתימה על הסכם.

בזק  ומניות הקבוצה בי קומיונקיישנס  ואינטרנט זהב  הוסיפו לעמוד במוקד לאחר שזינקו אתמול, על רקע נכונותו של שאול אלוביץ' למכור את השליטה בקבוצה.

פורסייט  דיווחה היום על חתימת הסכם לביצוע פיילוט לבחינת מערכת Eyes-On של החברה עם אחד מיצרני הרכב המובילים בסין. היצרן הסיני הינו בעל יכולת ייצור של למעלה ממיליון רכבים בשנה. הסכם זה הינו המשך לפיילוט מוצלח שביצעה Foresight עם יצרן רכב מוביל אחר בסין, עימו היא מנהלת משא ומתן לשיתוף פעולה מסחרי. בהתאם לתוצאות הפיילוט, יבחנו הצדדים כניסה להסכם מסחרי ביניהם.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]