נעילה מעורבת בוול סטריט; Wix המשיכה לרדת

דיווחים בארה"ב: טראמפ ידיח את מנהל התקשורת שלו - שמונה לפני 10 ימים ■ דוחות אפל יפורסמו מחר ■ מאקרו: שיקגו PMI ומכירות הבתים שבתהליך ■ ביום שישי: דוח התעסוקה האמריקאי

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, לקראת שבוע עמוס בנתוני מאקרו ודוחות כספיים חשובים, כמו גם מיקוד בזירה הפוליטית בהקשר של הרפורמות של הנשיא דונלד טראמפ. באסיה ובאירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת.

 

היום הוא יום המסחר האחרון לחודש יולי, והחודש מסתמן כשני בטיבו ב-2017 מבחינת תשואת המדדים המרכזיים. הדאו ג'ונס עלה עד כה 2.25% ביולי, ה-S&P 500 הוסיף 2%. עד הנפילות של הימים האחרונים, מניות הטכנולוגיה הובילו את הנאסד"ק לתשואה של 3.8% עד כה ביולי.

ברקע למסחר בוול סטריט השבוע נשארת סוגיית הכשלונות של הנשיא טראמפ להעביר את הביטול של תוכנית הבריאות של הנשיא הקודם - ה"אובמה-קר". בשבוע שעבר הסנאט דחה את הניסיון של טראמפ והצביע נגד. השבוע הנשיא ינסה פעם נוספת להשיג רוב להצבעה חוזרת.

הכשלון מתפרש בעיני המשקיעים כחוסר יכולת של טראמפ להעביר רפורמות כלכליות עליהן התחייב, ובראשיתן "אמריקה תחילה" - עידוד הכלכלה האמריקאית. בעיקר חוששים בשוק מאי עמידתו ברפורמת הקלות המס שהוא תכנן, ואנליסטים צופים כי אם מגמה זו תמשיך - זה עלול להוביל לתיקון חד בשווקים שעד כה נהנו מ"ראלי טראמפ".

בזירת המאקרו יפורסמו היום שני נתונים: הראשון הוא מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו (PMI) לחודש יולי, שרשם קריאה של 58.9 נקודות. בחודש הקודם המדד עמד על 65.7 נקודות. השני הוא נתון מכירות הבתים שבתהליך (Pending Home Sales) לחודש יוני, שעלו ב-1.5% לאחר שירדו בחודש הקודם ב-0.8%.

ביום שישי הקרוב יפורסם דוח התעסוקה לחודש יולי, שצפוי להשפיע על החלטת הפדרל ריזרב האם להעלות ריבית פעם נוספת עוד ב-2017, ומתי. לפי התחזיות, לשוק העבודה צפויות להתווסף כ-222 אלף משרות חדשות, ושיעור האבטלה צפוי להישאר על 4.4%. 

דוחות Wix : החברה הישראלית רשמה ברבעון השני הכנסות גבוהות יותר מתחזיות האנליסטים, אך בשורת הרווח פספסה את תחזיות השוק.

בואינג , שנהנתה בתקופה האחרונה מרצף עליות יוצא דופן, דיווחה היום על חדשות טובות נוספות: צפי ההזמנות של החברה מהודו עלה לכ-2,100 כלי טיס ב-20 השנים הקרובות - בשווי של כ-290 מיליארד דולר.

בגזרת הדוחות הכספיים לא ידווחו היום חברות משמעותיות, אבל בהמשך השבוע עונת הדוחות תקבל דחיפה משמעותית. היום פרסמו דוחותיהן החברות Loews ,  פנדורה מדיה (סימול P), והרמוניק 

הבנק הגדול באירופה, HSBC , דיווח על עלייה של 5% ברווח הרבעוני. כן הודיע HSBC על תוכנית רכישה-מחדש למניותיו, בפעם השלישית השנה.

מחר ידווחו החברות אפל , פייזר , זירוקס . ביום רביעי ידווחו דלק US , אמדוקס , פיטביט , גרופון , ועוד.

מיזוג גדול בשוק הטלוויזיה: דיסקברי קומיוניקיישן  תרכוש את סקריפט נטוורקס אינטראקטיב ב-14.6 מיליארד דולר במזומן ובמניות, סכום שכולל חוב בהיקף 2.7 מיליארד דולר. בעלי מניות סקריפט יקבלו 90 דולר למניה - פרמיה של 34% על מחיר המניה ב-18 ביולי - עת דווחו המגעים.

אתמול התקיים דיון בכנסת על הפיטורים המתוכננים בטבע  בישראל. חברי ועדת הכספים ביקשו מהחברה להקפיא למשך שלושה חודשים (עד אחרי החגים) את הכוונה לפטר 350 עובדים בישראל, ואם לא תסכים "הוועדה תסיר את הכפפות" ותתחיל לדבר על הטבות המס שטבע קיבלה לאורך השנים בישראל.