הבהרה: המובילים בשוק קרנות ההשתלמות

בטבלה המצורפת מפורטות תשואות הגופים בשוק המקומי, הנכונות למחצית 2017

רווח, תשואה/ קרדיט: שאטרסטוק
רווח, תשואה/ קרדיט: שאטרסטוק

לאחר שבשבוע שעבר פרסמנו תשואות שגויות לשוק קרנות ההשתלמות לתקופה של 12 חודשים, אנו חוזרים ובוחנים מיהם הגופים שבאמת מובילים את דירוג התשואות בשוק זה נכון לסוף המחצית הראשונה בשנת 2017.

שלוש קופות בולטות מעל היתר: שתיים של בית ההשקעות אלטשולר שחם, ועוד אחת של בית ההשקעות אנליסט, שניצבות בשלושת המקומות הראשונים בענף; אלטשולר שחם מוביל מקרב קרנות ההשתלמות הגדולות, ואילו הקרן של אנליסט מציגה את התשואות השניות בענף, בשקלול 12 החודשים האחרונים. הטבלה המצורפת כאן היא הנכונה.

עוד בולטות לחיוב קרן של קבוצת הביטוח הפניקס, עם התשואה הרביעית בטיבה בענף, וקרן של בית ההשקעות מיטב דש שאוחזת במקום השני מקרב הקרנות הגדולות, שמנהלות נכסים של מעל 5 מיליארד שקל. מנגד, הגופים שבולטים בתחתית הדירוגים לתקופה כאמור הינם ילין לפידות, כלל ביטוח והלמן אלדובי.

התשואה הממוצעת ברבעון - כ-1.52%

קרנות ההשתלמות שפתוחות לכלל הציבור, ושמנהלות לפחות חצי מיליארד שקל בנכסים - המרכזיות שבהן - הציגו ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני השנה, תשואה נומינלית ברוטו ממוצעת של כ-6.24%. הקרנות שבחנו את תוצאותיהן, המנהלות יחדיו כ-96 מיליארד שקל, רשמו במחצית הראשונה של 2017 תשואה ממוצעת של 2.95%, כשברבעון השני בלבד הייתה התשואה הממוצעת כ-1.52%.

תשואות קרנות ההשתלמות נכון למחצית 2017.
 תשואות קרנות ההשתלמות נכון למחצית 2017.