צבא ארה"ב ייצר את הצוללת הראשונה אי-פעם בהדפסת 3D

לא רק מכוניות, בתים ומוצרים תעשייתיים: צבא ארה"ב חשף לאחרונה את הצוללת הראשונה בעולם שיוצרה באמצעות מדפסת תלת-ממד ■ מדובר בהישג טכנולוגי והנדסי שצפוי להוזיל משמעותית את עלויות הייצור של אמצעי לוחמה וכלי הנשק רבים ולקצר את זמן בנייתם

צוללת בתלת מימד צילום: מתוך הוידאו
צוללת בתלת מימד צילום: מתוך הוידאו

מדפסות תלת-ממד מסתבר מוכיחות עצמן כפתרון יעיל שגם חוסך בכסף עבור צבאות ברחבי העולם, אשר בוחנים אותן לשם הדפסת חלקי חילוף שונים ועד להדפסת ארוחות חמות לחיילים.

בימים אלה חיל הים האמריקאי חובר למעבדה הלאומית של Oak Ridge כדי להדפיס משהו גדול בהרבה מכל חלק חילוף כזה או אחר, ואנחנו מתכוונים להדפסת צוללת בפרק זמן של פחות מ-4 שבועות.

שם הצוללת שכבר הורכבה לשם הוכחת היתכנות טכנולוגית הוא Optionally Manned Technology Demonstrator והיא מבוססת על דגם של צוללת שנמצא בשימוש ע"י הקומנדו הימי האמריקאי. מכיוון שהצוללת גדולה בממדיה ההדפסה בוצעה ע"י מדפסת תעשייתית שהחלה בעבודה באוגוסט זה, והדפיסה את הצוללת בשישה חלקים עשויים סיבי קרבון אשר הורכבו לאחר מכן בהצלחה.

ייצור המעטפת של צוללת שכזו באמצעים המסורתיים עשוי להמשך כחמישה שבועות ובעלות של עד 800,000$ , הדגם המודפס עלה לייצור כ90% פחות ממחיר זה וכאמור, בפחות מחודש.

כאמור, הצוללת הודפסה כהוכחת יכולות בלבד, והיא אינה מבצעית בשלב זה אולם בעקבות ההצלחה ניתן לצפות לדגמי אבטיפוס ראשונים שיודפסו במדפסת תלת-ממד כבר ב-2019