שדרוג המהירות בפלאפון מורחב עם הגעת מכשירים תומכים

פלאפון ממסחרת את השדרוג ותצא בקמפיין שמדגיש את המהירות הגבוהה ברשת שלה ביחס למתחרותיה ■ פרטנר הודיעה במקביל על שדרוג דומה ■ אכזבה צפויה למשתמשי האייפונים החדשים שלא יתמכו במהירויות הגבוהות בשלב הזה

בהיעדר מספיק תדרים לחברות הסלולר בישראל, ותחת קושי מצטבר להוסיף אתרים סלולריים בגלל התנגדויות של רשויות מקומיות, מוצאות החברות דרכים להאיץ מהירויות גלישה בדרך של שיפורי תוכנה כדי לעמוד בדרישה לרוחב פס ולמהירות גלישה גבוהה.

היום (ד') הודיעה פלאפון על כך ששדרוגים טכנולוגיים שביצעה ברשת כבר יהיו זמינים לחלק מהלקוחות שמחזיקים מכשיר תומך. פלאפון מדברת על מהירויות של 400 מגה בייט בשנייה למי שיש ברשותו מכשיר כמו למשל Samsung S8, Sony Xperia XZ Premium, ומכשירים נוספים שיושקו בשבועות הקרובים מבית LG, HTC ועוד. ראוי להזכיר כאן כי המכשיר החדש שיושק בקרוב מבית אפל, האייפון 8, ככל הנראה לא יתמוך בשיפורים שפלאפון בצעה.

מדובר בסט של שיפורים שהחברה מדווחת עליהם, כמו MIMO 4x4 (מכפיל מספר המשדרים ומקלטים) ושדרוגים בקידוד הדאטה להאצת הגלישה כמו 256QAM ועוד. השדרוגים עדיין לא הוטמעו בכל הארץ באופן מלא, אך מי שכאמור יש לו מכשיר מתאים, והוא בטווח הכיסוי, יוכל לקבל ביצועים גבוהים מאוד.

בעקבות הודעת פלאפון הזדרזה פרטנר להוציא אף היא הודעה דומה וציינה כי היא עורכת ניסוי בשבועות האחרונים ב-MIMO 4x4, ובשנה הקרובה היא תוטמע במאות אתרי החברה.