משפחת בלאט ומקורביה רכשו 5 דירות ברמה"ש ב-13 מ' ש'

נבחרת הרכישה של משפחת בלאט: כוכב הכדורסל המבטיח תמיר ואחותו אלה, בניו של מאמן הכדורסל דייוויד בלאט, הובילו את קבוצת הרוכשים ■ את המו"מ ניהלה אמם כנרת

דייוויד בלאט / צילום: רוני שיצר
דייוויד בלאט / צילום: רוני שיצר

שחקן הכדורסל תמיר בלאט, בנם של מאמן הכדורסל דייוויד בלאט ושחקנית העבר כנרת בלאט, ממשיך את הדרך, עושה חיל, ונראה שלא רק בכך הכל נשאר במשפחה.

ל"גלובס" נודע כי בלאט הצעיר לקח חלק בקבוצת רוכשים שהובילה המשפחה, שרכשה באחרונה 5 דירות בפרויקט "רמות השרון" זאת בעבור מחיר כולל של כ-13 מיליון שקל. יזמי הפרויקט הם החברות יובלים, בבעלותו של יזם הנדל"ן איציק ברוך וחברת ישראל לוי נדל"ן.

בלאט ג'וניור הוא לא הנצר היחיד למשפחת בלאט ברשימה. מי שעוד מופיעה בה היא גם אחותו, אלה בלאט. שני האחים הם שחתומים על החוזה, ומי שניהלה עבורם את המו"מ, היא אמם, כנרת בלאט.

עוד בקבוצת הרוכשים - מקורבים למשפחה ולענף, כאשר את המפתחות לדירות בפרויקט הם צפויים לקבל בעוד ארבע שנים.

באשר לדירות, תמיר בלאט בחר דירת 5 חדרים בקומה ה-15, בשטח של 115 מ"ר פלוס 20 מ"ר מרפסת, במחיר של כ-2.75 מיליון שקל. דירת 5 החדרים של אחותו ממוקמת בקומה הרביעית. היא מתפרשת על-פני 115 מ"ר פלוס 20 מ"ר מרפסת, ומחירה 2.58 מיליון שקל.

פרויקט רמות השרון ממוקם בחלקה המזרחי של רמת השרון. מדובר בפרויקט פינוי בינוי בשכונת מורשה, שכבר נמצא בעבודה.

עם סיום העבודות יעמדו על תילם 4 מגדלים בני 23-26 קומות, ובהם 588 דירות, במקומן של 168 דירות קיימות שנהרסו.

לרשותה של המשפחה הספורטיבית יעמוד, כך על-פי ההבטחה, בשטח הקרוב לבית גם פארק בשטח של כ-11 דונם ובו שבילי ריצה ואופניים, וחללי פעילות חיצוניים - מתקני כושר, טניס שולחן, חדרי אופניים, חדר Trx ועוד.

הצלחה ספורטיבית-כלכלית

מאמן הכדורסל וכדורסלן העבר דייויד בלאט, אביו של תמיר, ממשיך בינתיים לפתח את הקריירה שלו בחו"ל. את קפיצת המדרגה ההכרתית שלו הוא עשה כשהוביל את נבחרת רוסיה לזכייה באליפות אירופה ב-2007.

במאי 2014 הוביל את מכבי תל-אביב לזכייה ביורוליג כנגד כל הסיכויים. כמה שבועות מאוחר יותר הדהים את עולם הכדורסל כשחתם כמאן קליבלנד קאבלירס מה-NBA.

בלאט חתם על חוזה עתק בקליבלנד - 20 מיליון דולר לחמש שנים, כולל בונוסים, לפי דיווחים. הוא הוביל את הקבוצה בעונה הראשונה לגמר הפלייאוף (שם הפסידה לגולדן סטייט ווריירס) אחרי עונה סוערת שלוותה במאבקים מול כוכב הקבוצה לברון ג'יימס, ופוטר כמה עוד לפני אמצע העונה השנייה שלו במועדון. ביוני 2016 חתם בדרושפאקה הטורקית אבל לא הצליח לשחזר את ההצלחות שלו מהעונה האירופית האחרונה והקבוצה הודחה כבר בשלב רבע הגמר של היורוליג.

במהלך הקיץ האחרון ניהל בלאט מו"מ עם מכבי תל-אביב על חזרה למועדון, אולם בין היתר בגלל בעיות מיסוי החליט בסופו של דבר, ברגע האחרון, להישאר עונה נוספת במועדון הטורקי.

בשנים האחרונות עשה בלאט קפיצה כלכלית משמעותית, בזכות החוזים שחתם בקליבלנד והחוזה השמן בטורקיה. הוא המאמן הישראלי המצליח ביותר, ספורטיבית וכלכלית, בעשור האחרון. את השנים האחרונות בחו"ל העביר בלאט ללא משפחתו, שנשארה בארץ והתמקדה בפיתוח הקריירה של בנו תמיר.

ההבטחה הבאה?

תמיר בלאט, רק בן 20, הוא אחד מבין ארבעה ילדים של כנרת ודייויד בלאט. בקיץ 2014 שכנע אותו עודד קטש לחתום את ההסכם המקצועני הראשון המשמעותי שלו - חוזה לארבע עונות בהפועל תל-אביב. בלאט, שהיה אז רק בן 17.5, שיחק בעונה הראשונה של החוזה דווקא ברמת השרון מהליגה הלאומית במטרה להשתפשף ולקבל דקות משחק.

בשתי העונות האחרונות כבר שיחק בהפועל תל-אביב והיה אחד מהשחקנים הבולטים שלה. עם זאת, בקיץ הנוכחי הוא מימש את אופציית היציאה שלו מהחוזה שנה לפני סיומו והעדיף את ההצעה המשודרגת של הפועל חולון.

למרות גילו הצעיר והנתונים הפיזיים הבעייתיים (רק 1.85 מ') בלאט ג'וניור הצליח להוביל החודש את נבחרת העתודה של ישראל להישג השיא שלה (בדומה להישג של נבחרת העתודה ב-2000) - הופעה בגמר גביע אירופה, שם נוצחה במשחק המסיים בידי המארחת יוון.

אגב, האב ובנו הם לא הכדורסלנים היחידים במשפחת בלאט. את כנרת אשתו הכיר דייוויד כשהיה מאמן אליצור נתניה נשים והיא הייתה שחקנית בקבוצה.

פרויקט "רמות השרון" / תמונות הדמיה צילומים: view point
 פרויקט "רמות השרון" / תמונות הדמיה צילומים: view point