נעילה מעורבת בבורסות אירופה; הריבית בבריטניה - ללא שינוי

באסיה נסגר המסחר בירידות שערים ■ בסין פורסם כי מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים ירד ביולי ל-51.5 נקודות - מתחת לצפי בשוק

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בורסות אירופה ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, ותשומת לב המשקיעים נתונה לדוחות האינפלציה והחלטת הריבית של הבנק הבריטי, שהחליט להותיר את הריבית בממלכה ברמתה הנוכחית.

 

אתמול נפלו מניות הבנקים בעקבות פרסום הדוח הרבעוני של הבנק הצרפתי סוסייטה ג'נרל , אשר הצביע על ירידה ברווחיו. כמו כן, מניות תעשיית המתכות ירדו בעקבות פרסום דוחותיה של חברת הכרייה ריו טינטו .

עונת הדוחות נמשכת, כשהיום מתפרסמים דוחות אדידס , BMW  והבנק הצרפתי קרדיט אגריקולה .

בורסות אסיה נסגרו בירידות שערים, כשנתוני מאקרו מאכזבים בסין ודוחות כספיים מכתיבים את הטון בשוק. בסין פורסם כי מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים ירד ביולי ל-51.5 נקודות - מתחת לצפי בשוק.

 

"שוקי אסיה רשמו מומנטום חיובי מתחילת השבוע עקב דוחות כספיים טובים, אך הראלי מוגבל מאוד ורואים את זה במסחר היום", אמר גינג'אי פן (Jingyi Pan), אסטרטג ב-IG. 

חברת טושיבה  הודיעה כי בשל כשלון המגעים למכירת חטיבת שבבי הזיכרון שלה לסנדיסק, החברה תשקיע באופן חד צדדי בציוד ייצור חדש להמשך הפעילות לעת עתה.

בין המדווחות היום: CapitaLand בסינגפור, CK Hutchison ו-Cheung Kong Property בהונג קונג.

בארה"ב ממתינים לדוח התעסוקה האמריקאי שיפורסם מחר, וצפוי להצביע על תוספת של 180 אלף משרות חדשות ביולי, לאחר הוספה של 187 אלף משרות חדשות ביוני. שיעור האבטלה צפוי לרדת מ-4.4% ל-4.3%. אמש המדדים בארה"ב סיימו בין עלייה של 0.2% לירידה של 0.1%, כשהדאו ג'ונס סיים מעל הרמה הפסיכולוגית של 22 אלף נקודות בהובלת מניית אפל. החוזים העתידיים הבוקר יורדים כ-0.2%.

מחירי הנפט יורדים היום במסחר: מחיר חבית נפט מסוג WTI יורד ב-0.3% ל-49.42 דולר, ומחיר חבית נפט מסוג ברנט יורד ב-0.4% ל-52.16 דולר.