"הכלי שנותר לטבע - הזרמת הון. איזה מנכ"ל ירצה לדרוך בבוץ?"

מנהל ההשקעות של IBI: "להציג דוח חלש זה כואב, אבל להציג דוח כזה בלי מנכ"ל, בלי סמנכ"ל כספים, עם איום מיידי על כ-20% מהכנסות החברה (קופקסון) וחוב גבוה - זה כבר יותר מדי" ■ המשבר בטבע - כל הידיעות

חברת טבע / צילום: רויטרס
חברת טבע / צילום: רויטרס

הטלטלה בטבע  נמשכת גם היום (א') בבורסה המקומית, והמניה מתרסקת במחזורי מסחר גדולים. ליאור יוחפז, מנהל השקעות IBI גמל והשתלמות מגיב היום לנעשה בחברה בפרט ובשוק בכלל, ומציין כי חולשת השוק הגנרי הפתיעה את האנליסטים, על אף שהציפיות היו מאוד נמוכות. יוחפז מעריך כי יש צורך לחכות לדוח של מיילן, כדי לראות האם החולשה נקודתית אצל טבע, או שמדובר בעניין רוחבי.

"החברה לא איבדה שליש משוויה בגלל חולשת השוק", מציין יוחפז ומוסיף כי "שוק ההון מודע למורכבות השוק הגנרי וירידת המחירים שם. הבעיה של טבע זה חוסר תיאום בין תחזיות ההנהלה לבין הביצוע, מה שהביא לאבדן אמון. ובעוד השוק הישראלי יכול לפעמים לסלוח לחברות כאלו, השוק האמריקאי מגיב יותר באכזריות".

יוחפז מציין עוד כי "במקרה של טבע, כל זה מקבל מכפיל הנהלה וחוב. להציג דוח חלש כזה בחברה זה כואב, להציג דוח כזה בחברה בלי מנכ"ל, בלי סמנכ"ל כספים, עם איום מיידי על כ- 20% מהכנסות החברה (קופקסון) ועם חוב גבוה, זה כבר יותר מדי.

"ובאוויר מסתובבת השאלה איזה מנכ"ל בעל שם ירצה להכניס את הרגליים שלו לבוץ הזה? ההנחה של השוק הייתה שהמנכ"ל החדש שיגיע יחתוך את הדיבידנד לכמה רבעונים כדי לחזק את החברה, זה כבר היה במחיר המניה, אבל עכשיו הכלי הזה כבר נוצל, ונראה שהכלי היחיד שנותר הוא הזרמת הון. זה כואב במחיר המניה אבל נראה שזה נדרש, מה שיביא עוד לחץ על המניה".