פריון מחקה 44 מיליון דולר בגין רכישת אנדרטון - ומנייתה צנחה

הכנסות חברת הפרסום הדיגיטלי ברבעון השני ירדו ב-11% ■ דורון גרסטל, המנכ"ל מאז אפריל: "גיבשנו יוזמות במטרה לחדש את הצמיחה"

חברת האינטרנט פריון נטוורק , שעוסקת בחיפוש ובמתן פתרונות פרסום דיגיטליים למותגים ואתרי תוכן בינלאומיים, פרסמה ביום חמישי תוצאות חלשות לרבעון השני של השנה. החברה, אותה מנהל דורון גרסטל (שנכנס לתפקידו בתחילת אפריל), הציגה ירידה של 11% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2016, לכ-70 מיליון דולר. זאת על רקע צמצום בהכנסות מחיפוש ופעילויות אחרות בשיעור של 24%, שקוזז חלקית על-ידי עלייה של 9% בהכנסות מפרסום.

נראה שגרסטל החליט "לנקות את השולחן", מה שגרם לחברה לרשום בדוחות מחיקת ענק בהיקף של כ-44 מיליון דולר על רכישת אנדרטון, הפועלת בתחום הפרסום הדיגיטלי, אותה רכשה פריון תחת ניהולו של המנכ"ל הקודם של פריון, ג'וזף מנדלבאום, בסוף 2015 בכ-180 מיליון דולר. בעקבות ההפחתה רשמה פריון הפסד על בסיס Gaap של 36 מיליון דולר ברבעון השני לעומת רווח של 600 אלף דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-Gaap הציגה החברה רווח נקי של 4.2 מיליון דולר, ירידה של 38% לעומת הרווח ברבעון המקביל.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה, רשמה פריון ירידה של 14.3% בהכנסות לרמה של 131.7 מיליון דולר, צניחה של 48% ברווח הנקי בסיס Non-Gaap לרמה של כ-7 מיליון דולר והפסד על בסיס Gaap של 38 מיליון דולר. הדוחות החלשים הביאו לירידה חדה במניית פריון, שנסחרת בנאסד"ק ובת"א, ביומיים ושוויה של החברה התכווץ לכ-384 מיליון שקל.

גרסטל ציין עם פרסום הדוחות כי "ב-100 הימים הראשונים בתפקידי כמנכ"ל, בחנתי את נכסי הליבה ואת הפוטנציאל העסקי של החברה וגיבשנו שורה של יוזמות אותן התחלנו ליישם ברבעון השני במטרה לחדש את הצמיחה ולשפר את מבנה העלויות של החברה. במהלך הרבעון השני, הגדירה הנהלת החברה מפת דרכים ברורה למימוש האסטרטגיה וחיזוק הטכנולוגיה".

עוד הוא הוסיף: "אנו מתמקדים בהפחתת הוצאות הנהלה וכלליות במהלך 12 החודשים הבאים, ומטרתנו היא להביא לחיסכון של 6 מיליון דולר לפחות בשנת 2018. כמו-כן, אנו בוחנים את עלויות רכישת המדיה שלנו, ופועלים לבצע אופטימיזציה של הוצאות אלה במטרה לשפר את הרווחיות. בתחום עסקי החיפוש, אנו רואים הזדמנות משמעותית למנף ולהרחיב את היחסים שלנו עם מיקרוסופט בינג".

התחום החדש והתרסקות המניה

על פריון עברה שנה סוערת במיוחד. בסוף ינואר השנה מונה גרסטל למנכ"ל החברה (נכנס לתפקיד באפריל), לאחר שהמנכ"ל הקודם, מנדלבאום, הודיע על פרישתו בספטמבר אשתקד, ובעקבות מאבק מצד קבוצת בעלי מניות בהנהלת החברה על רקע ההידרדרות בעסקיה ובמחיר המניה.

על רקע התכווצות השוק המסורתי שלה - החיפוש באינטרנט - נפלה מניית פריון ביותר מ-90% בארבע וחצי השנים האחרונות. מנדלבאום, כאמור, ניסה להכניס את החברה לתחום פעילות חדש בסוף 2015 עם רכישת אנדרטון, מהלך שבינתיים לא מוכיח את עצמו.

פריון
 פריון