בקשה לאישור תביעה נגזרת של כ-140 מיליון שקל נגד חברי דירקטוריון דניה סיבוס על "חלוקה אסורה" של כסף

אפריקה ישראל נדרשת להתמודד בימים אלה גם עם בקשה לאישור תביעה נגזרת בסך של כ-140 מיליון שקל נגד חברי דירקטוריון החברה הבת הפרטית דניה סיבוס, בה מחזיקה אפריקה ישראל במלואה.

מדובר באברהם נובוגרוצקי (נובו), מנכ"ל אפריקה ישראל בתפקידו כיו"ר דניה סיבוס; נדב גרינשפון, שכיהן בעבר כסגן יו"ר אפריקה ישראל, מנשה שגיב, סמנכ"ל הכספים של אפריקה ישראל, ורונית ניסן כהן, לשעבר חשבת באפריקה ישראל.

את התביעה הגישו בעל מניות ומחזיק אג"ח של אפריקה ישראל למחלקה הכלכלית בביהמ"ש המחוזי בתל-אביב, באמצעות משרד עו"ד צמח-שאשא. בתביעה נטען כי "בעיצומו של תהליך ההתדרדרות הכלכלית של הקבוצה, נטלה חברה דניה סיבוס אשראי נוסף מבנק דיסקונט בסך של 220 מיליון שקל. סכום נכבד זה, לא נועד לשמש לפעילותה השוטפת של החברה, אלא שימש לחלוקת דיבידנד בסך של 50 מיליון שקל וכן להעמדת הלוואה, שלא בתנאי השוק, לחברה האם".

לפי התובעים, "הלוואה זו, של 170 מיליון שקל מימנה בחלקה הארי (כ-140 מיליון שקל) את הצעת הרכש במסגרתה רכשה אפריקה את כלל מניות הציבור בדניה סיבוס ומחקה אותה ממסחר". מדובר במהלך שהשלימה אפריקה ישראל ביולי 2015, אז רכשה את חלק הציבור בדניה סיבוס, שעמד על כ-18%.

התובעים טוענים כי חלוקת הכסף לאפריקה ישראל היא "חלוקה אסורה" וכי "הנתבעים הפרו, לכאורה, את חובות הדיווח החלות על דניה סיבוס במסגרת דוחותיה הכספיים שפורסמו לאחר השלמתה של הצעת הרכש, בכל הנוגע לנטילת הלוואה בנקאית על-ידי דניה סיבוס והעמדתה של הלוואת דניה לחברה".

דניה סיבוס פועלת כקבלן ביצוע של פרויקטים בתחומי הבנייה והתשתיות, ומחזיקה בשליטה (74%) בחברה הבורסאית אפריקה מגורים הפועלת בתחום הדיור בישראל תחת המותג "סביונים". מחיקתה של דניה סיבוס מהמסחר נעשתה כחלק מהיערכותה של אפריקה ישראל ליישום חוק הריכוזיות.

דניה סיבוס עלתה לכותרות בשנה שעברה בעקבות קריסתו של חניון ברחוב הברזל שברמת החייל בתל-אביב, פרויקט בו הייתה הקבלן המבצע והחברה האחראית.

באפריקה ישראל ציינו כי החברה "לומדת את פרטי הבקשה ולפיכך לא ניתן להעריך את הסיכויים לאישורה כתביעה נגזרת, ואם תאושר, לא ניתן להעריך את סיכויי הצלחתה. עם זאת, החברה סבורה, על בסיס ייעוץ משפטי ראשוני, כי הבקשה לא מניחה תשתית עובדתית או משפטית ראויה".