בני דור המילניום מעדיפים לאכול מזון מוכן על פני בישול ביתי

הצרכנים מעדיפים לאכול כמויות קטנות לעתים תכופות ■ כשהם מכינים ארוחות, הם משתמשים בפחות מרכיבים ■ עפ"י נתוני Acosta, אשתקד הוציאו בני דור המילניום בממוצע 202 דולר בחודש על מזון שהוכן מחוץ לבית

סושי / צילום: רויטרס
סושי / צילום: רויטרס

מה אוכלים אנשים? באופן גובר והולך הם אוכלים מזון שאינו מצריך בישול מרובה. אחד השינויים הגדולים ביותר שמכה גלים בכל רחבי תעשיית המזון הוא אובדן מיומנויות הבישול, לדברי היסטוריון המזון אנדרו פ' סמית. זאת למרות הפופולריות של תוכניות הבישול וצילומי האוכל באינסטגרם. "מה שאנשים קונים כיום במכולת זה מזון מוכן", אומר סמית.

מגמה זו נצפית בכל קבוצות הגיל, אך היא חזקה ביותר בקרב בני דור המילניום - פלח האוכלוסייה הגדול ביותר בארה"ב. כ-42% מתקציב המזון החודשי של בני דור המילניום - יותר מאשר בכל קבוצת גיל אחרת - יוצא על מזון שמוכן מחוץ לבית, על פי נתוני חברת השיווק Acosta. אשתקד הוציאו בני דור המילניום בממוצע 202 דולר בחודש על מזון שהוכן מחוץ לבית, לעומת ממוצע של 159 דולר ב-2015.

בני דור הבייבי-בום, שאינם מבשלים לעתים קרובות עבור משפחה גדולה, מתחילים גם הם להשתמש במזון מוכן. ג'ואן שומן בת ה-68, פקידה פדרלית מניו-ג'רזי, מספרת כי לעתים תכופות היא קונה לארוחת הערב שלה סלטים מוכנים מהסופר.

עלייתם של משקי הבית בעלי ההכנסה הכפולה ושל משקי בית עם הורה יחידני, תורמת להתחזקות מגמה זו. בתרבות התזזיתית של היום, כשאנשים חשים לחוצים כל הזמן עד כדי כך שהם בקושי קמים משולחן העבודה שלהם, נוטים הצרכנים לאכול כמויות קטנות לעתים תכופות. "מה שגילינו זה שאנשים חוטפים משהו קטן בכל שעות היממה", אמר מנכ"ל טאקו בל, בריאן ניקול, בריאיון שנערך לאחרונה.

כשאנשים כן מכינים ארוחות, הם משתמשים במספר קטן יותר של מרכיבים במקום למלא את עגלת הסופרמרקט במוצרי מכולת. כיום הארוחות פשוטות יותר, ולעתים תכופות הן מורכבות ממנה אחת שכוללת פרוטאין, ירקות ופחמימות מעורבבים יחד. הרכב הארוחה השתנה בהדרגה במרוצת הזמן, וכיום מורכבת ארוחת הערב מ-2.2 פריטים - ירידה של 27% בתקופה של 30 שנה, על פי נתוני חברת סקר השוק NPD Group.

גם לשירותי ערכת ארוחה הייתה השפעה על המצב. NPD גילתה כי 5% ממשקי הבית האמריקאים השתמשו בערכת ארוחה לפחות פעם אחת ב-30 הימים האחרונים, וכי המזון בערכות אלה משמש לעתים קרובות להכנת יותר מארוחה אחת. "זה לפחות ביקור אחד במכולת שאנשים לא נאלצו לבצע", אמר דיוויד פורטלטין, אנליסט מזון ב-NPD.

"קל לנו יותר לחטוף משהו ולהמשיך הלאה", אמרה הולי קמפטון בת ה-34, אישה נשואה שעובדת כמורה בקולג' קהילתי ומתגוררת בקרוליינה הצפונית. קמפטון מעדיפה לקבל ערכת ארוחה ב-10 דולרים מסניף Publix Super Markets המקומי, מאשר להוציא סכום זה על מוצרי מכולת או טייק אוויי.

הצרכנים גם מגלים עניין גובר בשימוש בשאריות הארוחה. אשתקד שילבו האמריקאים שאריות מארוחות קודמות בארוחות חדשות 135 פעמים בממוצע, לעומת 124 פעמים ב-2012, לדברי פורטלטין. השאריות משמשות לא רק לארוחות, אלא גם כמשהו לחטוף בין הארוחות או במקומן, על פי סקר של Hartman Group.

הנכונות הגוברת להשתמש בשאריות נובעת בחלקה מרצונם של מרבית הצרכנים לנהוג בחיסכון רב יותר. "בני דור המילניום הגיעו לבגרותם בתקופת המיתון, ולכן המציאות הכלכלית שלהם הייתה שונה מזו של אנשים מבוגרים ומבוססים יותר. בנוסף, חלק מהעמדות שלהם לגבי מזון ומשקה פשוט שונות מאלה של דורות קודמים", אמר פורטלטין.

מעדיפים לנשנש
 מעדיפים לנשנש