חברת Gett רכשה את הסטארט-אפ הישראלי Streetsmart

סטריט סמארט פיתחה מערכת ניהול ציים מבוססת בינה מלאכותית, שמייעלת את פעולת נהגי המוניות ומשפרת את השירות לנוסעים באמצעות המלצה בזמן אמת על מסלולי נסיעה מותאמים אישית

רכישה שנייה מתחילת השנה: חברת שירות והזמנת מוניות Gett (גט טקסי לשעבר) הודיעה היום על רכישת הסטארט-אפ הישראלי סטריטסמארט (Streetsmart) שפיתח מערכת לניהול ציי מוניות אשר על מבוססת בינה מלאכותית. הרכישה הזו מצטרפת לשתי עסקאות אותן ביצעה Gett לאחרונה. Gett שילמה כ-200 מיליון דולר עבור Juno שמפעילה שירות תחבורה שיתופית בניו יורק בארה"ב וכן סכום לא ידוע עבור חברת Radio Taxis שמפעילה מוניות שחורות בבריטניה.

הטכנולוגיה החדשה תייעל את חיי הנהגים ואת חיי הנוסעים: באמצעות מאגר נתונים היסטוריים ונתוני זמן אמת היא מאפשרת אופטימיזציה של ציים גדולים עם אלפי רכבים תוך התחשבות במיקומם של כלל הרכבים בצי. הכוונה היא שלאחר הורדת הנוסע, המערכת תנווט את הנהג למסלול עם יותר נוסעים פוטנציאליים, בעזרת שימוש בביג דאטה ובבינה מלאכותית.

אסף רוז, מייסד Streetsmart סיפר בשיחה עם "גלובס" כי "המערכת החדשה נבנתה כדי לעזור לנהגים להיות יותר יעילים ולהרוויח יותר כסף. מוניות נחשבות לכלי תחבורה בעל ניצולת נמוכה יחסית. על פי הנתונים שלנו הנהגים שכבר משתמשים באפליקציה בניו יורק מרוויחים ב-15% יותר". רוז ציין כי הטכנולוגיה החדשה תסייע גם לנוסעים על ידי כך שתקצר את זמן ההמתנה למוניות. Streetsmart מעסיקה 6 עובדים במשרדיה ב-תל-אביב.

רוז הוסיף כי "אני מוביל את Streetsmart בשנתיים החולפות עם צוות חזק וטכנולוגיה חדשנית - השילוב הבסיסי הנחוץ להצלחתו של סטרטאפ. Streetsmart פיתחה טכנולוגיה ייחודית שממקסמת ומייעלת כיום פעילותם של נהגים רבים בניו יורק. אנחנו שמחים על ההזדמנות להפוך את הטכנולוגיה לנגישה למאות אלפי הנהגים של גט ועל יכולתנו לתרום ולהשפיע על חיי כולנו בדרכנו להיות צרכנים וספקים של תחבורה חכמה".

חברת Gett מעסיקה 1,500 עובדים בישראל, ארצות הברית, בריטניה ורוסיה. החברה גייסה עד כה 640 מיליון דולר לרבות גיוס ענק של 300 מיליון דולר מפולקסווגן. היא הוקמה ב-2010 על ידי שחר וייסר ורועי מור.

חברת Streetsmart הוקמה בשנת 2015 על ידי אסף רוז, מנכ"ל החברה (לשעבר CTO בטרווייז'ן) והממציא יובל נצר, מומחה ללמידה ממוחשבת, שהיה אחד העובדים הראשונים במרכז המו"פ הישראלי של גוגל. צוות המייסדים כלל גם את סמנכ"ל הפיתוח, גלעד חן, יזם טכנולוגיה מנוסה, שהקים מספר חברות ענן והאלגוריתמאי הראשי יבגני בגלפור, מומחה לאלגוריתמים ומייסד טונרה. החברה גייסה 2 מילון דולר מקרן אלומות.

בוריס קורנפלד, סמנכ"ל הפיתוח של Gett מסר כי הוא "מברך את Streetsmart על הצטרפותם למחלקת המחקר ופיתוח של Gett, קבוצה של אנשים כה מוכשרים מהווה תוספת משמעותית לצוות החזק של בינה מלאכותית שכבר קיים ב-Gett. הטכנולוגיה של Streetsmart תסייע לנו לשמר את מקומנו כמובילים טכנולוגיים בארץ ובעולם. בצד העסקי, הטמעת הטכנולוגיה תאפשר לנו לשפר את יעילות השירות לנהגים ולנוסעים כאחד".