מיילן חותכת תחזיות ומספקת חדשות טובות לטבע

המניה מתרסקת בחדות בבורסת ת"א ובמסחר המוקדם בוול סטריט ■ הפחתת התחזיות מוסברת בעיקר בעיכובים בהשקות של מוצרים חדשים

הת'ר ברש / צילום: רויטרס
הת'ר ברש / צילום: רויטרס

המכה הגנרית נמשכת: כמה ימים אחרי טבע, גם המתחרה הבולטת מיילן  מפרסמת דוחות חלשים ומפחיתה תחזיות שנתיות. מנגד מניית טבע  עולה, משום שבדיווח שלה מיילן מעדכנת על דחייה בהשקת הגרסה הגנרית שלה לקופקסון של טבע.

מיילן דיווחה על הכנסות של 2.96 מיליארד דולר, עלייה של כ-16% מהרבעון המקביל אך נמוך מתחזיות האנליסטים. ההכנסות בצפון אמריקה ירדו ב-9% בעיקר בשל הירידה בתרופה המקורית EpiPen, אך החברה מציינת גם שחוותה שחיקה במחירי התרופות הגנריות בשיעור דו-ספרתי בינוני. הרווח הנקי למניה (Non-GAAP) היה 1.1 דולר, 6 סנטים פחות מתחזיות השוק.

מיילן מורידה את התחזיות ל-2017 ומצפה להכנסות של 11.5-12.5 מיליארד דולר לעומת תחזית קודמת ל-12.25-13.75 מיליארד דולר; הרווח הנקי למניה יהיה 4.3-4.7 דולר ולא 5.15-5.55 דולר. בהכנסות, מדובר על עלייה של כ-8% לעומת 2016, ואילו ברווח הנקי למניה, על ירידה של כ-8%. תחזית תזרים המזומנים נותרת ללא שינוי, 2-2.4 מיליארד דולר. הפחתת התחזיות מוסברת בעיקר בעיכובים בהשקות של מוצרים חדשים.

"התעשייה שלנו, יחד עם כל מגזר הבריאות, נמצאת בנקודת פיתוח. זה מספק למשקיעים הזדמנות לראות את הבידול בין חברות פארמה המתמקדות רק בגנריקה ו/או בתרופות מקוריות, לבין אלו המסוגלות להציג פורטפוליו מגוון בכל הערוצים ובאזורים גיאוגרפיים שונים - בדומה לאסטרטגיה של מיילן", מסרה המנכ"לית הת'ר ברש.

לדברי ברש, מיילן מצפה להשיק את הקופקסון הגנרי רק ב-2018, וזאת, בניגוד לציפיות החברה בעבר להשקה עוד השנה.

מבט קדימה, מיילן מפחיתה גם את התחזיות ל-2018, ובעוד שבעבר ציפתה החברה לרווח נקי של 6 דולר למניה, הפעם הצפי הוא "לפחות 5.4 דולר". מדובר על חזרה לצמיחה לעומת 2017. "אנחנו ממשיכים להאמין בעסקינו בכל האזורים ובהזדמנויות ארוכות הטווח שלנו לצמיחה", סיכמה ברש.