עסקת הענק של WeWork במגדל ToHa במו"מ מתקדם

WeWork אמורה לשכור כמחצית משטחי המגדל ברחוב תוצרת הארץ בת"א, תמורת סכום כולל של מאות מיליוני שקלים

חברות הנדל"ן המניב אמות וגב ים מנהלות מו"מ מתקדם לחתימת הסכם השכרה של מאות מיליוני שקלים עם חברת WeWork, העוסקת בהקמה וניהול של חללי עבודה משותפים ברחבי העולם. כפי שנחשף לאחרונה ב"גלובס", מנהלים הצדדים מגעים להסכם שלפיו תשכור WeWork כמחצית משטחי מגדל המשרדים ToHa שבונות אמות וגב ים במתחם תוצרת הארץ בת"א (גובל ברחובות תוצרת הארץ, יגאל אלון ודרך השלום). המגדל נבנה לגובה של 30 קומות, בהשקעה של כ-900 מיליון שקל, והוא כולל 53 אלף מ"ר ברוטו עילי ו-950 מקומות חנייה.

היום דיווחה חברת אמות, במסגרת דוחותיה הכספיים, כי ברבעון האחרון החל שיווק הפרויקט, ונכון ליום פרסום הדוח מתנהלים משאים ומתנים מתקדמים עם חברות בינלאומיות בהיקף שטחים של למעלה מ-50% מהיקף הפרויקט. השותפות לבנייתו מעריכות כי הקמת המגדל צפויה להסתיים בסוף 2018.

כפי שנחשף ב"גלובס", המגעים שמנהלים יזמי הפרויקט עם WeWork הם לגבי השכרת שטח של כ-27 אלף מ"ר, תמורת סכום חודשי של 70-80 שקל למ"ר (ברמת מעטפת, לא כולל עבודות גמר שתעשה השוכרת). מאחר שהתקופה הנדונה בין הצדדים היא של עד 20 שנה (תקופה מצטברת הכוללת כמה אופציות להארכה), הרי שהיקף התשלום הכולל, על פני כל התקופה, במקרה שההסכם ייחתם, עשוי להגיע לכ-450 מיליון שקל - העסקה הגדולה ביותר של WeWork בישראל עד היום.

חברת WeWork הוקמה בשנת 2010 על-ידי הישראלי אדם נוימן ומיגל מקלוי. החברה פועלת בתחום של הקמה וניהול של חללי עבודה משותפים ברחבי העולם. החברה מפצלת שטחי משרדים לחדרים ומשכירה אותם לפי חדר או אף לפי שולחן, לתקופות קצרות. השווי של WeWork עלה לאורך השנים, ואם למשל, בסוף 2014 החברה גייסה 355 מיליון דולר לפי שווי של 5 מיליארד דולר, הרי שלאחרונה פורסם כי סופטבנק היפנית השקיעה בה מאות מיליוני דולרים לפי שווי חברה של 20 מיליארד דולר.