ירידות בסיום באירופה: מתיחות גיאו-פוליטית במוקד

נעילה שלילית בוול סטריט, חוזים שליליים הבוקר ■ אסיה בירידות שערים ■ המשקיעים בעולם ממתינים גם לרמזים באשר למדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי בארה"ב

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה נסחרו היום (ה') בירידות שערים, בהמשך לירידות באסיה, ולמגמה השלילית בחוזים העתידיים בוול סטריט לאחר הירידות בנעילה אמש. הגורם המרכזי לירידות בשווקים - רוחות המלחמה בין ארה"ב לצפון קוריאה. 

 

המדד האזורי Stoxx 600 יורד כ-0.3% במסחר, כשרוב הסקטורים הנמנים בו נסחרים בירידות. מניות התשתיות מובילות את המגמה השלילית בבורסות.

המתיחות הגיאו-פוליטית בין ארה"ב לצפון קוריאה המשיכה גם אתמול כשהנשיא האמריקאי אמר ש"הארסנל הגרעיני שלנו חזק יותר מאי-פעם והוא מקווה שלא יהיה צורך להשתמש בו". המנהיג הצפון קוריאני לא התרגש ואמר כי עד אמצע חודש אוגוסט המדינה תשלים את תכניתה לתקיפת אזור האי גואם שבו נוכחות אמריקאית גדולה. "נשגר אזהרה נחרצת לארצות הברית", אמר גנרל הצבא.

"המצב בין ארה"ב לצפון קוריאה לא יציב ומערער את יציבות האזור. המשקיעים מרסנים את לקיחת הסיכונים ועוברים למימושי רווחים לאחר העליות של השבועות האחרונים", אמר צ'י יאנג, אסטרטג בכיר בהונג קונג. 

המשקיעים בעולם ממתינים גם לרמזים באשר למדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי בארה"ב בעתיד הקרוב. יו"ר שלוחת הפד בשיקגו צ'ארלס אוונס אמר באחרונה כי אם נתוני האינפלציה שיפורסמו מחר יאכזבו - ייתכן וזה יעכב את המשך העלאות הריבית בארה"ב. הוא ה וסיף כי זה יהיה הגיוני להתחיל לצמצם את המאזן הענק של הפדרל ריזרב כבר בחודש הבא.

מניית גלנקור  העלתה את התחזיות אך למרות זאת המניה יורדת בלונדון. חברת הכרייה BHP ביליטון  אמרה כי תשקיע השקעה גדולה בתחום הניקל של חברת הסחורות, שישמש למכוניות החשמליות.  

טיסנקורפ   הגרמנית דיווחה על דוחות חזקים מהצפי. חברת גלאפאגוס (סימול GLPG בבורסת אמסטרדם) מזנקת על רקע הצלחה בניסוי במוצר לטיפול במחלת ריאות. 

 

בבורסות אסיה המסחר התאפיין בירידות שערים ניכרות בהמשך לנעילה השלילית בוול סטריט אמש. בוול סטריט המסחר ננעל אמש בירידות של עד 0.3% והחוזים היום יורדים באותו שיעור. המדד האזורי MSCI אסיה נפל בכ-0.7% והוא בדרך לירידה הדו יומית החדה מאז חודש מארס. הבורסה היפנית הובילה מוקדם יותר את הירידות במזרח, כשמדד הניקיי רשם את הירידה החדה ביותר מזה כ-3 חודשים, אך הירידה התמתנה בסיום. מחר (ו') הבורסה ביפן תהיה סגורה לרגל חג מקומי.