שינוי משמעותי: החידוש הצפוי בשעון החדש של אפל

3 שנים בלבד חלפו מאז פרץ לעולמנו השעון החכם, ונראה שמתוך שלל חברות הטכנולוגיה שנכנסו לתחום הזה, נותרו רק שתי חברות עיקריות המתחרות ביניהן על ליבו של הצרכן ■ מה צפוי בדור המוצרים החדש של חברות פיטביט ואפל, ומה קרה בזמן הזה לשאר המתחרות בשוק?

השעונים החכמים של אפל. "זה ישנה את כללי המשחק" / צילום: רויטרס
השעונים החכמים של אפל. "זה ישנה את כללי המשחק" / צילום: רויטרס

חברת אפל מתכננת לשחרר השנה גרסה חדשה של השעון החכם שלה, שתהיה מסוגלת להתחבר ישירות לרשתות סלולריות. המהלך נועד לצמצם את תלותו של השעון באייפון, כך לדברי מקורות יודעי דבר. כך ניתן יהיה, למשל להוריד שירים חדשים ולהשתמש ביישומים גם כשהסמארטפון נשאר בבית.

אשתקד לקחה אפל צעד אחד קדימה בהפיכת שעון אפל למכשיר עצמאי יותר באמצעות התקנת שבב GPS בחלק מהדגמים. זה מאפשר למכשיר לעקוב באופן מדויק יותר אחרי המרחק שעובר משתמש שמשאיר את האייפון בבית כשהוא יוצא להליכה או לריצה. החברה תכננה להשיק את הדגם המתקדם בשנה שעברה, אך החליטה לדחות את ההשקה בשל בעיות באורך חיי הסוללה.

בנוסף להתקנת שבב סלולרי בשעון אפל, מתכננת החברה, הפועלת מקופרטינו בקליפורניה, לבצע שינויי תוכנה במכשיר Watch 4 אשר ייצא לשוק בסתיו, ויכיל מספר רב יותר של תכונות סירי מופעלות-קול, וכן את היכולת להתחבר למכשירי ספורט, לבצע תשלומים ועוד.

שעון אפל ממשיך להניב חלק קטן מהכנסות אפל, אך בשבוע שעבר אמר מנכ"ל החברה טים קוק כי זהו השעון החכם הנמכר ביותר "בפער גדול מאוד". ברבעון השלישי זינקו מכירות המכשיר ביותר מ-50%, לדברי קוק. לדברי חברת המחקר Strategy Analytics, אפל ממוקמת שלישית בקטגוריית המכשירים הלבישים הגדולים, שכוללים צמידי כושר זולים, מאחורי שיאומי ו-Fitbit. אפל אינה מספקת פילוח נתוני מכירות של השעון, בניגוד לפילוח הנתונים שהיא מספקת על מכירות אייפון, אייפד ומק ולא באופן מקרי.

שלוש שנים בלבד חלפו מאז פרץ לעולמנו השעון החכם ומסתמן כי החברות השונות שמפתחות ומייצרות אותו מדווחות על נתונים מאכזבים. לפי דיווחי פיטביט לדוגמא מכרה החברה 3.4 מיליון מכשירים ברבעון האחרון, כאשר בשנה הקודמת מכרו 5.7 מליון. לעומתה חברת אפל דווקא מדווחת על עלייה של 50% במכירות ברבעון האחרון אולם לפי הערכות עליה זו התרחשה ככל הנראה כתוצאה מהצפת השוק בדגמים זולים יותר שלא היו בנמצא בשנה שעברה.

חברות כמו LG וסמסונג בקושי הצליחו לייצר עבורם שוק, בזמן שבמוטורולה וויתרו כליל על התחום. חברת הסארטאפ Pebble שעשתה את קמפיין הקיקסטרטר המוצלח ביותר בהיסטוריה נאלצה להימכר, Jawbone נסגרה ורוב המפתחים גם הם מוותרים על ייצור אפליקציות לשעונים.