האסיפה הכללית של הבורסה אישרה את שינוי מבנה הבעלות

בהצבעה על יוזמתם של רשות ני"ע והאוצר, בנק הפועלים נמנע ומזרחי טפחות בחר שלא להגיע

שמואל האוזר / צילום:איל יצהר
שמואל האוזר / צילום:איל יצהר

למרות החששות המוקדמים שהמערכת הבנקאית עלולה לעכב את שינוי מבנה הבעלות של הבורסה לני"ע והפיכתה לחברה פרטית, המהלך עבר אתמול באסיפה הכללית של הבורסה ללא מתנגדים. לפיכך, בחודשיים הקרובים הבורסה צפויה לשנות את אופיה, בהתאם לחקיקה שהובילה רשות ני"ע בראשות פרופ' שמואל האוזר, והאוצר בראשות השר משה כחלון, ושאושרה לאחרונה בכנסת.

שינוי מבנה הבעלות בבורסה הוא מהלך דגל שהאוזר וכחלון סימנו לעצמם, מתוך אמונה שזה יוביל לשיקום מצבה של הבורסה, בדגש על שוק המניות. נציין כי לעובדי הבורסה יוקצו 6% ממניות חברת הבורסה, ששווייה יעמוד על מאות מיליוני שקלים.

כאמור, לא היו מתנגדים למהלך באסיפה הכללית של חברי הבורסה (בעלי המניות הקיימים בה). ואולם, בנק פועלים נמנע בהצבעה עצמה ומזרחי טפחות בחר שלא להגיע, כך שאפשר להעריך ששני הגופים נטו להתנגד, אך לא עשו זאת, שכן היה ברור שהמהלך יעבור. עם זאת, גם אם ההצעה הייתה נדחית באסיפה היום, הרי שההליך לא היה מבוטל כי אם רק מעוכב לחודשים אחדים.

כעת, לאחר האישור באסיפה, תוגש הבקשה הפורמלית לאישור בית המשפט ותוך זמן קצר הבורסה תהפוך להיות חברה למטרות רווח. אז היא והרשות יחפשו אחר רוכש למניותיה, בתקווה שרשת בורסות בינלאומית תבחר להשתלט על הבורסה לניירות ערך בתל אביב. ההפיכה של הבורסה לחברה למטרות רווח צפויה להיכנס לתוקף עוד לפני החגים, שכן לפי שעה כנראה שמדובר בעניין פורמלי של מספר שבועות.